Ga naar inhoud

Wat voor voeding?


MaxRoxy

Aanbevolen berichten

2 keer per dag een handje science selective voor twee konijnen van anderhalve kilo. Ik voer bewust twee keer per dag, zodat ik het gelijk zie als er een niet eet. Vooral mijn ram heeft af en toe een dagje dat hij zich opeens niet zo lekker voelt, dus dan kan ik hem gelijk behandelen.

Groenvoer krijgen ze rond etenstijd, meestal de restjes van ons avondeten, dus bloemkoolbladeren, rauwe andijvie die over is etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi: hebben ze altijd


Biks: 'savonds voordat ik naar bed ga (Science Selective)


Groente/Kruiden: ook 'savonds, afwisselend in samenstelling en hoeveelheid


 


Voorheen gaf ik ook twee keer per dag eten, maar één van mijn konijnen slaapt heel vast overdag en als ik dan uitslaap komt zij niet meer eten, waardoor het andere nijntje in verhouding teveel eet. Vandaar dus nog maar één keer wanneer ik zeker weet dat ze lekker wakker is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi hebben ze altijd, verder krijgen ze 4x per dag een kleine hoeveelheid biks (hope farms supertrio) en om 7 uur krijgen ze een groenten schotel van 5-7 verschillende soorten groenten. Standaard zit daar andijvie en witlof in de rest verschilt per week en per seizoen, fruit of wortel krijgen ze een week per maand i.v.m. de vele suikers. Qua groenten krijgen ze in principe alles van de veilige lijst wat ze lusten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn binnenkonijnen 1 handje SS per dag.

De buitenkonijnen krijgen een soepkom vol hfst. Er zit een groot Lotharinger tussen de drie dwergen dus mag er wel iets meer in. ;)

Voor de rest krijgen ze witlof en wortels maar niet elke dag. Af en toe een appeltak. En onbeperkt hooi, tot op zekere hoogte. Cassie had er een handje van om alles uit de ruif te trekken en dan: dag hooi. Heb gewacht tot het op was en dat heeft gewerkt. Ze is er mee opgehouden (voor een tijdje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Petra, wat wil je precies weten? Iedereen kan hier natuurlijk gaan plaatsen wat en hoeveel er gevoerd wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat je met al die informatie echt iets te weten komt waar je zelf mee verder kunt?


Ieder konijn is anders en wat betreft groenvoer moet je zeker eerst opbouwen. Misschien kun je wat meer vertellen over jouw konijnen en hoe je ze nu voert, dan is het iets makkelijker om een gericht antwoord te geven of een gerichtere vraag te stellen?


Tenzij je van alle forumgebruikers echt wil weten wat en hoeveel er gevoerd wordt, dan heb ik niks gezegd.


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Petra, wat wil je precies weten? Iedereen kan hier natuurlijk gaan plaatsen wat en hoeveel er gevoerd wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat je met al die informatie echt iets te weten komt waar je zelf mee verder kunt?

Ieder konijn is anders en wat betreft groenvoer moet je zeker eerst opbouwen. Misschien kun je wat meer vertellen over jouw konijnen en hoe je ze nu voert, dan is het iets makkelijker om een gericht antwoord te geven of een gerichtere vraag te stellen?

Tenzij je van alle forumgebruikers echt wil weten wat en hoeveel er gevoerd wordt, dan heb ik niks gezegd.

TS wil na de vakantie een koppeltje konijnen adopteren dus denk dat ze zich aan het inlezen is wbt voeding.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad! Ben me aan het inlezen en ben heel erg benieuwd naar de manier van voeren van jullie. Het worden onze 1e mijntjes en dat voert toch anders dan een hond ;-)

Ben benieuwd naar jullie manier zodat ik een idee kan bedenken hoe ik het straks kan proberen.

Die niks dat is helemaal compleet? Is dat 1 soort brokje of zijn dat van die brokjes waarvan alles nog door zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef 's morgens en 's avonds wat biks (inderdaad de 'gewone' staafjes zoals bunbun beauty zegt, als je er twee hebt lijkt mij dat extra handig omdat je met dat gemengd voer nooit zeker weet wie wat op eet). Ik heb dat zo van in het begin gedaan, er zit niet echt een logica achter of zo. :P Eerst kreeg hij 's middags groenvoer, maar ik ben dat nu aan het veranderen naar 's avonds omdat hij 's middags minder honger lijkt te hebben en slaperiger is tegenover 's avonds. Hij krijgt vanalles qua groenten, hier op de site staat ergens een lijst met wat ze wel en niet mogen, heel handig. En natuurlijk onbeperkt hooi.


Ik weet trouwens niet of je dit al gezien hebt, maar hier staat heel goede informatie op, ook waarom je bijvoorbeeld beter biks dan gemengd voer geeft etc: http://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/voeding-van-een-konijn/


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dat is natuurlijk een goede reden.


Ik voer hier in de ochtend en in de avond een handje SS biks per konijn, hooi en water. Door de dag heen eten ze veel gras buiten als dat er is (in de winter dus niet), en verder geef ik ze 's avonds groenten en kruiden, wat ik in huis heb of wat er in de tuin is. Takken staan ook regelmatig op het menu, appelboom/wilgen/beukenhaag, met blad en al, afhankelijk van wat er zoal gesnoeid wordt. In de herfst eten ze vanalles wat er in buiten valt aan blaadjes van bomen die in de buurt staan.


Ik voer twee nijnen nu erwtenvlokken bij omdat die van de DA iets mogen aankomen. Te koop in het winkeltje hier op BB, net zoals allerlei kruiden enz.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .