Ga naar inhoud

SPOED Konijn in shock


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,


 


Het konijn bij de buren is vanochtend gegrepen door een hond.


Is een vlaamse reus, voedster, van nu zo'n 10 weken oud schat ik.


 


Bij de dierenarts geweest, heeft vocht en medicatie gekregen. Konijn is in shock. Moet rust hebben en gaan eten.


Ze zit terug in haar verblijf waar ze wel in de gaten gehouden word. Warmtelamp opgehangen voor de extra warmte. Ze kruipt echter weg van de lamp, zit alleen maar in haar toiletje en heeft nog niet gegeten.


 


Volgens de DA was er niets ernstigs aan de hand. Hebben haar dingen gegeven die heel lekker vind, maar ze eet nog steeds niet.


 


Wat nu te doen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf vanochtend, om 12:35 is ze door de hond gepakt. Dus denk daarvoor nog, is niet zo'n moeilijke eter normaa.


 


 


 


Als ze vandaag niet gaat eten, gaat ze sowieso naar de DA. Hij denkt dat er dan inwendig wat mis is


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb ik ook al voorgesteld. Gaan ook zeker naar de DA als het straks niet opknapt.


 


Verder nog dingen die kunnen helpen om de shock te verminderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja 10 weken is echt nog mini, helaas kan het soms snel gaan bij "aanvallen". Hier zie ik ook vaak kleine konijntjes, muizen, eenden,... die gepakt zijn door een hond of kat, 8 van de 10 keer is het hopeloos. Maar ja, dat zijn wilde dieren, nog meer stress, ik had gehoopt dat het bij dit konijntje wel nog zou goed komen. Helaas. Was het hun eigen hond of?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze was al flink maar je vergeet soms dat het nog babies zijn..


 


Ja, was eigen hond. Maar beest kan er ook niet veel aan doen, instinct. Blijft een hond/roofdier


Normaal loopt hij ook niet los (zijn er eigenlijk twee) bij de konijnen verblijven.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, bah wat naar, lijkt me toch altijd nog erger als het je eigen hond is. Want dan ben je langs de ene kant boos en verdrietig, maar je houdt toch ook nog van je hond en tja, die kan er inderdaad ook niet veel aan doen. Zucht, ik heb echt medelijden met de baasjes. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ellende....
Nu is een shock wel heel ernstig...maar vraag me een beetje af welke afweging de dierenarts heeft gemaakt om de conclusie 'niet ernstig' te kunnen trekken waarbij bijv inwendig letsel als bloedingen o.i.d, zonder onderzoek, uitgesloten wordt.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je over de desbetreffende praktijk een berichtje gestuurd, ZaZa. ;)


 


Ik vind eerlijk gezegd dat er niet correct gehandeld is. Maar dat ben ik.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is gisteren begraven. Er is veel verdriet van

Ze was nog zo jong...

Dankjewel voor jullie medeleven

Overigens een aantekening laten plaatsen bij desbetreffende dierenarts bij het topic konijnkundige dierenartsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .