Ga naar inhoud

Likken daarna bijten


MoppeDroppie

Aanbevolen berichten

Mijn konijntjes begonnen mij van de week te likken, de zwarte likte gewoon, maar het vrouwtje likte eerst en beet daarna, wel zachtjes, maar wat kan dat betekenen?

Betekend likken altijd dat ze je lief vinden?

Ohja tussendoor vraagje anders bekogel ik jullie met topics. Ik wil mijn konijns nagel knippen, heb er al ervaring mee bij een cavia en konijn en cavia's zijn niet hetzelfde, vandaar mijn vraag. Wanneer weet je of de nagels lang genoeg zijn om te knippen? Kan ik ze ook bijvoorbeeld een halfuurtje met de een op steen zetten, zodat het ""natuurlijk"" slijt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik knip de nagels van mijn nijnen niet, omdat ze op steen zitten. Bij lichte nagels kun je zien waar het bloed nog zit, dus daar moet je vóór knippen.


Als je zwarte nagels hebt, is dit helaas moeilijker te zien. Misschien een klein stukje eraf en bijhouden, anders inderdaad op steen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij konijnen met een normale vacht kun je de nagels knippen als ze een stukje buiten de vacht van hun pootjes uitsteken. Je kunt vaak zien waar het leven zit, dat is het roze stuk waar het bloed stroomt waar neegewoonniet het over had. Zolang je daar niet in knipt is het goed. Ik laat zelf altijd een klein stukje over. Bij donkere nagels is het vaak wat lastiger te zien, maar als je er een zaklamp onder houdt wordt het vaak wel duidelijk en anders inderdaad een klein puntje.

Ik zou met binnenkonijnen wel echt kiezen voor knippen, want met een half uurtje op steen slijt het echt niet zo veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijten doen ze niet per ongeluk hoor. Ook een klein zacht nieuwsgierig knaagje niet. Maar het is niets om je zorgen over te maken.


Mijn konijnen lopen de halve dag op steen en de nageltjes van de achterpoten zijn volledig afgesleten. Maar de voorpootjes zijn juist weer te lang. De mijne graven ook niet, dus wellicht dat het anders wel wat meer sleet. Voor moet ik wel knippen.


Een half uurtje op steen is echt niet genoeg hoor ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .