Ga naar inhoud

Kale, schilferige plek tussen schouderbladen


Sascha

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,


 


Wat een pech, pech, pech... Nouja, dit is tenminste iets waar Moby denk ik geen last van heeft. Op de plek waar hij ongeveer ingeënt is. Het zit tussen zijn schouderbladen en de huid is wel roze qua kleur. Wel schilfertjes. 


Ik heb het al ingesmeerd met Tea tree olie.


Zou dit gewoon nog een reactie zijn van het inenten? Moby heeft wel een gevoelige huid op zich namelijk.


 


Groetjes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de tip. Heb even rondgekeken en het lijkt inderdaad op mijt. Ik heb op internet gelezen dat stronghold daar het meest effectief tegen is dus ga dat morgen of overmorgen even bij de dierenarts halen.


Zal ik dan meteen al mijn konijnen ermee behandelen? Heb (helaas voor het aantal... ) ook nog 3 cavia's en 18 hamsters. Mijt is voor zover ik gelezen heb wel besmettelijk, maar mijn overige diertjes hebben nergens last van.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het beestje even meenemen naar de dierenarts, die kunnen het ter plekke bekijken en eventueel wat huid/haar onder een microscoop leggen om te kijken of het inderdaad mijt is. Ik denk niet dat een dierenarts zomaar wat mee gaat geven.


 


Ik zou er ook zeker niet zomaar zelf middeltjes op gaan smeren. Ten eerste dikke kans dat je nijn dit er vanaf likt met alle eventuele gevolgen van dien, ten tweede weet je niet zeker wat het is. Niet zelf mee gaan rommelen: dierenarts.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook even een afschraapsel door de dierenarts onder een microscoop laten bekijken.

Ik had hier vorig jaar ook een konijn met kaal plekje in de nek. Huid was rustig rose, geen wondjes of zo. Wel witte schilfertjes.

We hebben tot twee keer toe wat huidafschraapsel onder de microscoop bekeken op mijt of zo; niets te vinden.

Was waarschijnlijk een reactie op de rui waar ze in zat. Is later ook gewoon weggetrokken.

Dus misschien valt het bij jou konijn ook wel mee na controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ja sorry voor de late reactie. Heb een fulltime werkweek achter de rug en dat is voor mij niet echt gebruikelijk hihi.


 


Heb deze week 3x (voor al mijn nijnen) stronghold pipetten opgehaald bij de dierenarts. Die ga ik morgen over ze heen druppelen. Wil nog wel even zeggen dat ik natuurlijk, als ik merk dat dit niet helpt, naar de dierenarts ga met Moby. Echter wil ik het eerst op deze manier zelf proberen omdat hij al zoveel stress heeft gehad van dierenartsbezoekjes de afgelopen keren en dit waarschijnlijk toch de oplossing is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

hm.. ik vind het wel bijzonder dat de dierenarts iets meegeeft zonder iets te hebben gezien? Dierenarts bezoek is inderdaad stressvol :( Je kon niet zelf een plukje haar meenemen ofzo? Ik weet niet of zoiets kan?


 


Hopelijk helpt het.


Link naar reactie
Delen op andere sites

hm.. ik vind het wel bijzonder dat de dierenarts iets meegeeft zonder iets te hebben gezien? Dierenarts bezoek is inderdaad stressvol :( Je kon niet zelf een plukje haar meenemen ofzo? Ik weet niet of zoiets kan?

 

Hopelijk helpt het.

Je hebt voor een diagnose meestal wel meer nodig dan een plukje haar, de DA zal een huidschraapsel afnemen en onder de microscoop leggen, want mijten e.d. zitten meestal dieper dan alleen het haar. (mijn DA geeft ook meestal wel stronghold gewoon mee zonder mijn konijn te zien, nou ja heb het maar 1 keer nodig gehad dus of de DA het steeds zou doen, weet ik niet, maar wel met zijn advies als er niks veranderd toch langs te komen)

Ik hoop dat de stronghold werkt succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .