Ga naar inhoud

vriendin met ziek konijn


Syrabi

Aanbevolen berichten

Een vriendin van me heeft drie katten van zichzelf en een konijn wat ze van haar ouders overnam. Ze heeft het konijn nu een jaar of misschien twee jaar. Beest is niet gecastreerd, zal nu een jaar of 8 zijn, zit alleen en krijgt een onbeperkte hoeveelheid gemengd voer en zit op zaagsel. Hij zit buiten en kan gewoon naar een overdekte ren.


 


Een treurig leven, maar niet heel erg slecht. Hij zit alleen, maar heeft wel de ruimte. Heeft een goed hok, krijgt het verkeerde eten, maar in ieder geval genoeg. Hij is keurig op gewicht en niet te dik.


 


Nu was ik daar dit weekend en ik schrik me wezenloos als ik hem ineens weer zie. Afgelopen zomer zag ik hem voor het laatst en nu dus weer.


Hij liep te wankelen op zijn achterpoten en hij strekte zijn kont zo hoog mogelijk. Het plassen ging in druppeltjes en zijn achterpoten stonden wijd uiteen en gestrekt. Als die geen pijn heeft, weet ik het ook niet meer. Maar die vriendin is totaal niet aan het konijn gehecht en wil ook niet naar de dierenarts. Ik waarschuwde haar namelijk dat het wel eens een hele dure grap kon zijn.


Ze zei ook dat ze niet wilde omdat hij in al die jaren nog nooit naar de dierenarts was geweest en ze het zielig vond dat hij bang zou zijn...


 


Mijn god.. wat moet ik hiermee..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig hee wat naar. Zou ze er voor open staan (en jij natuurlijk) om het beest van haar over te nemen? Je zegt dat ze er niet aan gehecht is, misschien is wil ze er wel gewoon vanaf? Gut dit soort dingen zijn zo sneu. Maarja dan zit jij met de kosten... zou het een optie zijn voor jou? Oplappen en dan misschien via opvang nieuwe plek zoeken? Of misschien wel gewoon euthanasie, als dit al zo heftig is en zo lang speelt. Misschien heeft het diertje wel gewoon rust verdiend nu :(


 


Ik heb het niet heel breed, maar wil eventueel wel een tientje ofzo bijleggen. Is niks natuurlijk qua kosten, maar als misschien meer mensen dat er voor over hebben... mijn 'eis' zou dan wel alleen zijn dat hij daar weg gaat en het allemaal via jou/opvang loopt. Niet bij haar.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat erg dat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen! Als je een beestje neemt moet je zijn hele leven er goed voor zorgen.

Ik snap dat dit voor jou erg moeilijk is. Als ze niet naar jou wilt luisteren om naar de da te gaan, weet ik het ook niet zo goed. Je kan hem overnemen zoals al werd geopperd, of de dierenbescherming bellen, ik weet niet of dat helpt of mogelijk is.

Dat ze niet naar de da wit gaan omdat ze denkt dat hij bang is vind ik raar, beter een beetje bang dan laten lopen met erge pijn.

Sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah wat zielig, zulke situaties zijn altijd moeilijk. Ik heb ook zo'n onenigheid met een vriendin over haar ongecastreerde kattin die constant nesten heeft. Maar als ze niet wil luisteren naar je advies, tja wat doe je dan met zoiets? Ik zou ook voorstellen het dier zelf mee te nemen, maar ja, dat moet je zelf ook zien zitten natuurlijk. Euthanasie is inderdaad ook een optie, alleen bestaat de kans dat ze daar al helemaal geen geld aan wil geven. Geld geven voor een dier dat toch dood gaat, ik ken helaas genoeg mensen die dat onzin vinden. Geen idee hoeveel dat kost trouwens, maar toen ik een halfdode straatkat had gevonden, vroeg onze dierenarts daar toch een behoorlijk bedrag voor, we zijn dan maar naar een asiel gegaan waar ze het gratis deden. (Niet dat ik er geen geld aan wou geven hoor, maar als je meer dan 100 euro moet geven voor een kat die je niet eens kent te laten inslapen, ga je toch nog eens nadenken over andere opties.)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal haar eens een appje sturen om te vragen of ze al met hem naar de DA is geweest. Hem overnemen wil ik eigenlijk niet, want het wordt ongetwijfeld een dure grap. Als ik hem wil houden, moet ik hem castreren, plus medicatie voor whatever plasprobleem hij heeft. Of ik moet hem afgeven bij een opvang, maar dan moet er ook een bepaald bedrag voor komen en zit de opvang met die kosten.


 


Eerst even een apje sturen of ze al naar de DA is geweest en dan vragen of ze hem eventueel weg zou willen doen..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .