Ga naar inhoud

Konijn met wormen?


Stamperlove

Aanbevolen berichten

Ah daarmee, ik ben er nog maar één keer geweest, maar door de vele goede commentaren ben ik ook van plan altijd naar haar te gaan met konijnen. Binnenkort moet ik terug voor een controle. Enige nadeel is dat ik haar wel duur vind, onze dierenarts waar we met de kat gaan is echt veel goedkoper, maar heeft helaas minder verstand van konijnen. Je ziet ook wel het verschil tussen hoe de controles verlopen, Inge was veel grondiger en had er duidelijk meer verstand van. (Beetje off-topic maar goed :P)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ik zag pas een paar van die wormpjes onder een toiletbak, waar wat plas onder lag. Er lagen geen keutels onder. Ik heb het toen met azijn schoongemaakt, maar er niet echt bij stil gestaan dat het ook van de konijnen kon komen (ik dacht dat die vieze dingen er later in waren gekomen omdat de bak dus in wat plas stond). Ik heb ze toen voor de zekerheid wel met antimyasis ingesprayt, maar dat helpt natuurlijk niet tegen wormen ;)

Even de keutels en bdk's goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gelukkige nog geen wormen gezien bij mijn kleintjes..


Vind het maar vieze dingen! Wat is eigenlijk de oorzaak van wormen?


Bepaalde groenten of kruiden of?


 




Ah daarmee, ik ben er nog maar één keer geweest, maar door de vele goede commentaren ben ik ook van plan altijd naar haar te gaan met konijnen. Binnenkort moet ik terug voor een controle. Enige nadeel is dat ik haar wel duur vind, onze dierenarts waar we met de kat gaan is echt veel goedkoper, maar heeft helaas minder verstand van konijnen. Je ziet ook wel het verschil tussen hoe de controles verlopen, Inge was veel grondiger en had er duidelijk meer verstand van. (Beetje off-topic maar goed :P)




 


 


En ja, inge is niet de goedkoopste als ik zie hoeveel ik morgen zal mogen betalen voor de castratie van Flint (voedster)...


Alsook de inentingen zijn niet super goedkoop maar ze controleert zo alle2 wel volledig dus op zich is het een goede controle.


Ik heb bij Inge echt een goed gevoel, tegenover een andere dierenarts in Sint-Niklaas, en ze weet duidelijk heelll ergg veeeeeel over konijnen en hun verzorging... Dus neem ik de duurdere prijs er maar bij :sarcastic: .


Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wormen lijken sprekend op wat Bèta-caroteen had. Op de 2e of 3e dag panacur (oraal dus) poepte ze ze allemaal uit. Bah wat een vieze bende. Maar de wormen waren allemaal weg. Geen idee of een pipetje aan de buitenkant toereikend is voor iets wat binnenin leeft..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet vooral kijken naar verse keutels, (pin)wormen drogen na een tijdje op. Ze kunnen het krijgen via besmet eten. Het ligt dan niet aan de soort groente, maar aan of het goed gewassen is of niet. Medes heeft het waarschijnlijk uit het nest meegekregen, maar het kon ook van de kat zijn, die had toen ook wormen bah. Ik heb ook eens gelezen dat slakken een wormbesmetting kunnen overdragen, geen idee of dat echt zo is.


Als de dode wormen er uit komen is het inderdaad geen prettig zicht (zeker niet als je konijn op je kamer woont...), maar zo zie je wel dat het medicijn helpt. 


 


En MaddyB: Volledig mee eens, ik ben 2x naar een andere dierenarts gegaan met mijn konijnen en bij beide had ik geen goed gevoel. De eerste is jaren geleden, die ontkende dat er een probleem was met mijn konijn terwijl hij duidelijk ziek was. De andere was al beter, maar daar bleef ik achteraf toch over piekeren. Met mijn overbezorgdheid betaal ik dan ook liever wat meer voor een da waarvan je weet dat ze goed is. Wens Flint morgen veel succes (of beterschap, of wat je dan ook zegt)! :P


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon ook in de provincie Antwerpen en ga naar een dierenarts in Berlaar, weet niet dat julllie dat kennen.... Ik heb jammer genoeg Stronghold al in hun nekje gedaan.... even aankijken en als het niet helpt toch even de DA contacteren en als zei geen Panacur wil geven wil ik naar een andere gaan denk ik... De lijst van KK dierenartsen hier, daar staan geen dierenartsen van hier in de buurt ...


Waar gaan jullie voor diegene die in de provincie Antwerpen in Belgie wonen ?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is op zich niet erg dat je de Stronghold gebruikt hebt volgens mij, dat werkt dan weer tegen andere soorten beestjes dus zo net voor de zomer is dat wel ok. Het is ook een middel dat je preventief kan gebruiken, dus daar zou ik me niet te druk om maken. Het probleem zou zijn dat het niet tegen de pinworm werkt, en je dan nog Panacur zou moeten geven (als het dat is). Ikzelf ga naar de kliniek van Aartselaar (gezelschapsdierenpraktijk), daar zijn ze konijnkundig. Zoals ik al zei dacht de DA daar niet zomaar aan wormen, maar aangezien je ze werkelijk gezien hebt (en foto genomen) kan je daar wel terecht. Ze doen daar ook grondig mestonderzoek ter plekke.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zei de dierenarts:

 

Stronghold is zeker even effectief voor de wormen die voorkomen bij konijnen. Panacur is moeilijker toe te dienen ook. Je kan kiezen...

 

Heb geen wormen meer gezien, maar als ik er weer zie neem ik toch Panacur :)

 

Ik vind het jammer om te zeggen, maar het is gewoon onzin...zoals hier al gezegd is, Stronghold werkt niet tegen pinworm. Hou het zeker goed in de gaten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .