Ga naar inhoud

Welk groenvoer geven jullie?


Jojo124

Aanbevolen berichten

Ze hebben mij verteld dat aardappel giftig is. Zag van de week op facebook iemand die haar konijnen dat gaf. Aangezien ze ze ook onder de buxus laat liggen dacht ik laat maar. Kreeg nl al te horen op mijm vraag of t buxus was dat ze daar altijd liggen en niks eten.

Mij hebben ze gezegd dat rauwe aardappel giftig is. Er is mij verteld dat als je de schillen kookt je het wel aan konijnen kan geven. Geen idee of dat ook zo is aangezien ik het risico niet wilde nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er eigenlijk fout met aardappelen heeft ooit iemand dat al gegeven kweet wel dat het niet mag hoor maja

 

In de bladeren, stengels en (onrijpe) vruchten zit solanine. Dat is het giftige deel volgens internet, het heeft effect op het zenuwstelsel, de maag en als ze er veel van krijgen ook op de rode bloedcellen. De symptomen zijn misselijkheid, kwijlen, krampen, hevige diarree, bewusteloosheid. 

Niet zo goed dus. (Dit is wat ik vond trouwens, het kan zijn dat het niet helemaal klopt, maar je vind het vaak terug en het klinkt wel mogelijk)
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef mijn konijnen wortels. wij hebben in de tuin ook een paar druivenplanten staan en de konijnen zijn dol op de druivenbladeren dus we geven ze ook druivenbladeren. ze hebben ook vaak gras(ligt eraan of het grasveld niet al is kaalgeplukt :wink2: ). we proberen eigenlijk niet veel nieuws uit want Basje heeft bijna altijd last van diaree.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijnen niets aan groenvoer.

Dat doet de buurvrouw :P

Als ze bijv wortels of loof over heeft mikt ze dat over de schutting.

Ze heeft een keer gevraagd wat ze wel en niet mochten.

Heb haar dat verteld en sindsdien hoef ik ze niets meer te geven, ideaal!!

En kan er bij hun op vertrouwen dat het goed gaat, ze zijn gek op die beesten.

Af en toe hangen ze over de schutting heen om konijnen te kijken (buurman met z'n 2 zoons van 22 en 24 :P)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .