Ga naar inhoud

Kleine vliegjes


Ruthie

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,


 


nu het zo'n weer is, zetten we de vensters wel eens wat langer open. Er hangt een muggengaas maar toch blijven er kleine vliegjes binnen komen. Ik heb ze nog niet kunnen identificeren maar ik doe een gokje op rouwmuggen.


Kunnen deze ook kwaad voor de binnenhuiskonijnen? Of zijn het enkel vleesvliegen waar je mee moet opletten (maden)? (ze in ingeënt tegen myx en VHS)


Nu ik met een dikke buik rond loop, is het mijn man die de toiletten dagelijks verschoont. Maar mannen zijn niet zo perfectionistisch als vrouwen (althans de mijne niet) en hij laat wel eens wat keutels achter (zijn 3 baken van 80cm dus om ze iedere dag helemaal te verversen zou dat ons een bommetje geld kunnen kosten, dus haalt hij de vieze en natte gedeeltes eruit). Uiteraard worden ze dan ook 1 tot 2x per week volledig uitgewassen ;).


Anyhow, kunnen die kleine vliegjes kwaad?


Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine vliegjes klinkt als fruitvliegjes? Heb je ergens een fruitschaal staan toevallig, want dan zitten ze vast vooral daar op. Het kunnen ook bladluizen zijn, of naja het stadium van die beestjes waar ze vleugels hebben... die zijn ook erg klein.


 


Als het inderdaad die beestjes zijn zou ik me niet te druk maken, die focussen zich op zoete dingen om de eitjes op/in te leggen. Als het meer de gewone huisvliegen zijn is het een ander verhaal, maar ook dat zal binnen niet zo'n vaart lopen. Desnoods kan je af en toe je nijnen controleren, zolang de vacht gewoon netjes droog en schoon is aan de achterkant en de wctjes niet heel vies zijn komt het wel goed joh.


 


Vaccinaties helpen alleen met de overdracht van ziekten, ze kunnen er nog wel mee besmet worden maar hebben er dan geen last van of krijgen een veel minder heftige versie er van. Ook dat is niet echt te voorkomen, buiten konijnen staan constant bloot aan alles dat er rondvliegt. Niet druk om maken :)


 


Dus... nee. Kan geen kwaad :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, zijn geen fruitvliegjes. Die zijn bruin. Deze hier zijn echt zwart met een puntstaartje. Ze komen allesinds in de buurt van die rouwmuggen.


 


Ja dat dacht ik ook van de buitenhuiskonijnen :P. Maar ik walg van beestjes in huis (op de nijnen en mijn man na ;) ). Kwam daarnet bij het stofzuigen een grote mot tegen op de stoel, hoe die daar is gekomen is mij een raadsel. Mss de deur te lang laten open staan. Gelukkig had ik de stofzuiger bij de hand (a).


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .