Ga naar inhoud

Altijd maar aan de drinkfles trekken


Laniboekje

Aanbevolen berichten

Ha medeforummers,


 


Een vraag... Een van mijn konijnen (Dax) trekt werkelijk altijd aan de drinkfles als zij drinkt. Heel irritant, het geluid is ontzettend hard want ze trekt er echt met kracht aan en je hoort dus die fles steeds tegen de tralies aan slaan. Meest irritante is nog wel dat ze het net zo lang doet totdat die fles op de grond ligt. Kan ik hem weeeer ophangen. Dat doe ik nu tig keer per dag maar ik werk ook 32 uur per week en dus komt het voor dat die fles uren op de grond ligt en de nijnen er dus niet bij kunnen.


 


Wat te doen? Heb al eens een bakje geplaatst maar Dax is naast lomp ook nog eens blind en ze hangt al gauw met haar oren (Franse hangoor) in het water of de boel wordt omgekiept. Of haar zusje krijgt de gekke vijf minuten en crost door de tuin/ren/hok en rent daarmee ook de bakjes met water om.



We worden er langzamerhand wel dol van. Iemand tips?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is blind geworden door zeer slechte verzorging van vorige eigenaren (verwaarlozing van ontstoken ogen door vuil). Ik heb haar twee jaar terug samen met haar zus uit een zeer verwaarloosde situatie gehaald. En ze drinkt niet bijzonder veel maar als ze drinkt, dan lijkt het net alsof ze het ding kapot moet krijgen en dat is zeer irritant.


Suikerziekte is het dus niet (gelukkig).


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke gelukkig, het kan verveling zijn, maar ook irritatie. Ze drinken gemiddeld een liter per dag, probeer jij dat maar eens binnen te krijgen druppel voor druppel met je tong aan zo'n tuitje, daar zou je ook chagrijnig van worden haha. Onze franse hangoor drinkt ook gewoon uit een bak, die oren drogen wel weer op. Als ze het omgooien, moet je zoeken naar een stevige grote bak waarvan de onderkant net zo breed is als de bovenkant. Een honden drinkbak bijv.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verveling is het denk ik niet. Anders krijgt ze een pets om de oren (grapje!) want ze hebben vanalles te doen. Ze is niet alleen (met zus), lopen de godsganse dag in de tuin/ren/hok (wat eigenlijk alleen dient als slaapverblijf onderhand), hebben hooi, balletjes, tunnels (en de hond) om mee te spelen en ga zo maar door.


 


Irritatie zou nog het beste kunnen ja, dat het allemaal te langzaam voor haar gaat. De andere konijnen doen het niet. Toch maar eens een bakje proberen dan? Wordt altijd zo een kledderboel hier... Moet zo naar het werk en ik kan dan niet die drinkfles de hele tijd terughangen. Toch de hond maar eens aanleren dat te gaan doen voor mij, is immers een Border Collie, die zijn toch zo slim? Hahaha.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf deze drinkbak in de 550 ml versie. Ik heb er 2 in de verblijven hangen en vind ze echt ideaal. Het werkt met een draai- kliksysteem die ze niet kunnen omgooien of lostrekken. Heb al veel verschillende drinksystemen gebruikt en deze vind ik het prettigste.


 


2rhbfjb.jpg


Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze konijnen deden dit ook een tijdje. Bij ons was het vooral dat ze vonden dat er te weinig water uit kwam.

Als ik er dan een beetje in kneep waardoor er meer water uitkwam dan waren ze tevreden.

Bij ons is een bakje ook niet mogelijk door al die kleine race konijntjes hier.
Ik denk dat je misschien het wel beter vast kan zetten, want bij mij hielp dit ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Ram doet het ook, soms knaagt hij ook nog eens aan de tuit, voor mijn gevoel komt het vooral door irritatie dat het hem te langzaam gaat, als ik hem namelijk een beetje help door in de fles te knijpen, gaat hij heel rustig en beheerst drinken.. 


Misschien dan toch een groot & vooral zwaarder bakje (aardewerk) oid in het hok zetten? Lijkt mij dat ze er vanzelf aan went en met de zomer in de aantocht werken de natte oren misschien ook nog wel lekker verkoelend haha.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze konijnen deden dit ook een tijdje. Bij ons was het vooral dat ze vonden dat er te weinig water uit kwam.

Als ik er dan een beetje in kneep waardoor er meer water uitkwam dan waren ze tevreden.

Bij ons is een bakje ook niet mogelijk door al die kleine race konijntjes hier.

Ik denk dat je misschien het wel beter vast kan zetten, want bij mij hielp dit ook.

 

Ha sorry, blijkbaar tegelijk aan het typen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons klonk het flesje aan de tralies erg door, dus zochten we ook een oplossing. Wij hebben een stuk pvc buis aan de muur gehangen met een gleuf erin en kunnen daar zo de drinkfles in hangen. Amper geluid meer en ook zeker sloop proof!

Hee, dat is ook een slimme oplossing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .