Ga naar inhoud

Voeten vegen


Syrabi

Aanbevolen berichten

Onze kleine Niacine, met het spierwitte haar en maffe plukjes om de kop, is een prinsesje om te zien. Maar van binnen is ze gewoon een varkentje, want het liefst graaft ze in de modder en springt ze door de regen.


Van haar mooie witte pootjes is niets meer over. De haren aan haar voetzool waren ooit beige, maar die zijn nu geel en hier en daar zelfs zwart van de modder. Ik kan het met geen mogelijkheid schoonkrijgen en het voelt ook regelmatig vochtig aan. Heb de voetjes al eens proberen te weken in warm water, maar het mocht niet baten.


 


Op dit moment is het nog geen probleem, maar om altijd met vochtige voeten rond te lopen, lijkt me niet zo ideaal. Sore hocks en weet ik veel wat voor ongein allemaal.


 


Hebben jullie suggesties? Of maak ik me druk om niets.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe haar verblijf er uit ziet, maar kun je het niet wat meer afschermen, zodat de grond wat minder nat wordt?
En tja, als het gewoon droge grond is (of licht vochtig door regen) en er genoeg droge plekken zijn om in/op te zitten, dan kan dat af en toe geen kwaad. Zolang de grond maar niet continu heel erg drassig is. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten voornamelijk binnen in een ren en in de keuken. Maar als er iemand thuis is, gaat de keukendeur open en mogen ze naar buiten. Daar bestaat de tuin bijna volledig uit steen, maar er is ook een stukje met grond. Als het regent vindt ze het geen probleem om naar buiten te gaan, terwijl een derde van de tuin overdekt is. De grond is dus niet continu nat, maar ze zoekt de plekjes op en haar pootjes absorberen alles zoveel mogelijk.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt van die ultra-absorberende matjes en doekjes, die kan je voor de deur neerleggen als deurmat? En als ze echt nat zijn kan je het doekje gebruiken om het vocht uit de vacht te 'zuigen' (pootjes drogen). Net als je eigen haar blijft het dan licht vochtig, maar niet 'nat' en droogt het sneller... 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .