Ga naar inhoud

Myra ziek?


Emily Lonneville

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben nieuw hier,

En ik zit al met enkele vraagjes.

Ik heb eenkonijntje een vlaamse reus

Is 3-5 maand oud.

Heeft nog niet zo lang geleden diaree gehad. Ze heeft hooiwater, watet en hooi gekregen.

Dat is beter

Haar buikje rammelt soms,

Ze niest af en toe en haar neusje staat nat. Niet heel erg nat.

Us dit ernstig, moet ik eventueel iets ondernemen?

Als ze kn haar kooi zit ligt ze zo precies dat ze ziek is. Maat als je haar aandacht geeft is ze terug goed en loopt ze rond. Is dit gewoon om aandacht ge trekken?

Is dit ernstig

Sorry voor dubbele bericht vorige waren fouten en weet niet hoe verwijderen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag je vraag ook al op FB, het zijn denk ik een paar problemen, de diaree die zoals ik het nu begrijp weer onder controle is. Ik probeer die ook altijd eerst zelf op te lossen met hooithee en hooi, verder even niets. Hier is het dan vaak snel weer over en ik blijf altijd voorzichtig met groen want Saartje kan daar slecht tegen. Als het te lang duurt moet je toch naar de DA.

Het natte neusje....tja ik ben geen DA, ik lees hier wel eens over " snot " zou je eens op dit forum moeten opzoeken en vergelijken en bij twijfel denk ik toch even laat nakijken bij de DA.

en zielig liggen, kan natuurlijk ook verveling zijn. Want als jij hem aandacht geeft huppelt hij wel weer rond. Ik dacht ook altijd dat ik voldoende gezelschap was voor Bert, maar hoeveel aandacht ik hem ook gaf dat kan nooit 24 uur per dag zoals Saartje dat nu wel kan, ik zie toch een heel andere Bert. Dus weet niet wat voor mogelijkheden jij hebt maar zou toch eens overwegen er een 2e konijn bij te doen.

Wacht ook even meerdere reacties af, er zijn hier mensen die nog veel meer ervaring hebben maar dit waren mijn eerste gedachten.

Succes,

Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diarree heeft mijn konijn ook wel eens in princiepe hoef je daar niks aan te doen het gaat vanzelf over vaak. Geen groen geven alleen. Een nat neusje kan zijn als je konijn een kou heeft gevat (jaa kan echt haha) had mijn konijntje laatst ook. Na 3 dagen moet dit weg zijn anders even naar da. Ik denk dat ze zich verveeld als ze zo ligt. Laat haar anders even rondlopen kijken hoe dat gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dichtbij het buikje van je konijn luistert, hoor je normaal altijd zacht gerommel. Als je konijn net gegeten heeft of aan het eten is kan dit harder klinken, maar dat wordt ook vanzelf weer zachter. Pas als het rommelen zo hard is dat je het hoort terwijl je niet naast je konijntje zit, kan het eventueel gas zijn, maar ik denk niet dat dat bij jouw konijntje nu het geval is. 


 


Heeft je konijn een speeltje in haar hok? Vaak als ze iets te doen hebben zoals op een wilgentak kauwen of een speeltje waar ze voer uit moeten halen, vermaken ze zich al een stuk beter :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .