Ga naar inhoud

Goede plasplek aanleren


GompieSandra

Aanbevolen berichten

Ik heb de konijnen in de ren buiten zitten sinds gister.

Gompie was in zijn oude hok al zindelijk, alle plas en bijna alle keutels gingen netjes in de bak.

Het nieuwe konijn, Bumper plaste in de opvang ook netjes in de bak, keutels weet ik niet.

In de ren hebben ze 2 schuilhokken gevuld met stro. Omdat ik ze niet in de schuilhokken wil laten plassen heb ik die gister bij aankomst gebarricadeerd zodat de enige plek om te plassen de plasbak is en de rest alleen verhard. Dat werkte, ik zag dat Gompie op de bak plaste. Bumper zag ik niet.

Toen we naar bed gingen heb ik de schuilhokken open gemaakt, ze moeten toch ook kunnen schuilen als het zo koud is....

Maar vanmorgen zag ik Gompie braaf in het grote schuilhok plassen..... Missie mislukt dus.

Alle stro eruit en schoongemaakt.

Hoe nu het beste aan te pakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle keutels en plasjes die er naast gaan opvegen en op de goede plek neerleggen en dan hopen dat je konijn dit gaat snappen. Zelf beweeg ik altijd mee met hoe de konijnen het willen omdat dat zoveel makkelijker gaat naar mijn idee, zij kiezen de plek toch meestal dus ik zet daar de bak neer en zo krijg ik tot nu toe alle konijnen prima zindelijk.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij in de ren heb ik de hoop opgegeven, dus ik veeg alles maar bij elkaar en dan afspuiten die hap. Binnen zijn ze qua plasjes zindelijk (op een verdwaald plasje na af en toe), maar die keutels krijg ik gewoon niet gedaan. Heel irritant, want je ziet ze dus overal (conclusie: ik blijf aan het opruimen of ik stuur mijn blaffende stofzuigers erop af). Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Het is uiteraard Stamper weer en het zijn geen territoriumkeutels hoor, hij plopt er gewoon 10 uit en hopst 1x verder en dan liggen er weer 10.


 


Plasjes leer ik ze hier binnen af door het op wcpapier te laten zitten en dat gaat dan in de bak. En dan de plek schoonmaken.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .