Ga naar inhoud

Mogen konijnen bananen -en appelmunt?


Jessica0502

Aanbevolen berichten

Met banaan wel oppassen, banaan stopt. Hier krijgen ze het niet meer omdat ze er verstopping en gas van krijgen en dat terwijl ze het zo lekker vinden dus even goed in de gaten houden of ze blijven keutelen

nogmaals: het gaat om bananenMUNT, niet om banaan ;)

 

ik heb hier een strookje van een paar meter vol staan met allerlei soorten munt (appelmunt, aardbeimunt, chocolademunt,bananenmunt en gewone munt en ik dacht ook nog ananasmunt)  en ik geef het ze allemaal. De ene soort vinden ze wel lekkerder dan de andere, maar ze eten ze allemaal. zelf proef ik de specifieke smaakjes niet echt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel hoor. Er zijn vele variaties van munt en ze mogen ze allemaal.

 

Als ik dat had geweten... Ik stond te twijfelen bij de intratuin tussen diverse bio munten.. Uiteindelijk heb ik maar Marokkaanse munt mee genomen omdat ik wist dat ze die wel mogen.. Ik had best die aardbeien munt willen proberen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik had appel -en bananenmunt plantjes op marktplaats zien staan.
Helaas waren ze allemaal al verkocht :( Bij de Intratuin heb ik ook Marokkaanse -en gewone munt gezien. Maar geen andere soorten.
Alleen deze plantjes zagen er niet zo florissant meer uit. Daarom heb ik meer twee citroenmelisse planten meegenomen :)
Misschien kom ik ze binnenkort nog tegen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie ook zo snel bladluis in munt? In de vorige woning op het balkon en (nieuwe planten) hier in de tuin zitten er meteen vol mee. Gelukkig ook veel lieveheersbeestjes die dapper strijden, dus dat helpt. Laatst had ik het zelfs toen ik bij een kroegje een glas verse muntthee kreeg, dreef na even roeren een heel laagje dode luizen op. Heb ik toch maar even vriendelijk gevraagd om een vegetarische muntthee :s


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb allerlei muntsoorten in de tuin staan en de konijnen hebben onbeperkte toegang. Maar net als bij mensen: Smaken verschillen! Wat het ene konijn geweldig vind en het groen de grond uit probeert te kijken vind de ander er niets aan.


Luizen heb ik er niet in, nooit gehad ook. Een vriendin van me nam een stekje mee voor op haar balkon en daar had ze na een paar dagen al luis in. Nieuw stekje ... weer hetzelfde. Volgens mij heeft het veel te maken met waar ze staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn muntplanten lijken wel het enige waar geen luis in komt... venkelkruid vorig jaar veel luis, de blauwe bessen tegenover de munt helemaal vol luis, de appelboom elk jaar weer en de kamperfoelie dit jaar ook zag ik gisteren...

maar muntthee met bladluis is wel beetje smerig.... je zou denken dat ze de munt dan ook niet echt gewassen hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .