Ga naar inhoud

Gedragsverandering?


Diana1970

Aanbevolen berichten

Wie herkent dit??

Saartje is nu 3 weken bij ons en is een 3 jaar oude teddydwerg. Een dikke week terug had ze plakpoep dat ik schoon moest maken wat ze stressvol vond en niet meer at. Na overleg met de vorige eigenaar heb ik hooithee gemaakt en langzaam ging ze weer eten, keutelen enz

Nu heb ik haar gisteren gekoppeld, stressvol, een man ander verblijf en hoewel de koppeling best goed ging zie ik dat ze weer niet eet, ( vanochtend nog wel maar vanaf ik thuis ben 12 uur niet meer en heel rustig is.

Kan dit komen omdat er dan even te veel verandering is??

Herkent iemand dit??

Waarschijnlijk overbezorgde Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan. Het blijven heel gevoelige diertjes en bij sommige konijnen slaat dit op de darmen. Je moet hier dan echt mee oppassen en rekening mee houden.

Als ze vanavond nog niet begint te eten kan je haar misschien even terug zetten in haar oude verblijf en vertrouwde omgeving of de ram anders weghalen. Weer terug samen als ze gegeten heeft. Na 12 uur niet eten kan dat echt serieuze problemen gaan geven en dat moet je wel voor zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze begint al weer, maar vind het opvallen, heb haar nog maar een paar weken en dit is nu al de tweede keer dat me dit opvalt. Dus vroeg ik me af of dit vaker voorkomt of dit echt bij haar hoort dan moet ik ervoor zorgen dat er niet veel veranderingen in de toekomst zijn voor haar...

Maar ze zit weer aan het hooi en is wat actiever dan vanmiddag...

Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig! :)

Sommige konijnen hebben dit gewoon sneller dan andere. Het kan inderdaad bij haar horen. Een het ene konijn krijgt weer stress van andere dingen dan het andere.

Je leert vast vanzelf de situaties herkennen waarin het niet goed gaat.

Fijn dat ze weer eet. Hou het goed in de gaten, en ook dat ze lekker door blijft keutelen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .