Ga naar inhoud

6 weken apart na castratie?


CharlieBibi

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen,


 


Ik heb net de dierenarts gebeld en vrijdag a.s. wordt Charlie gecastreerd (hij is dan 15 1/2 week). Ik heb hem met 11 weken bij Bibi weggehaald, dus ze zijn al een tijdje uit elkaar. Ik heb altijd begrepen dat ze 2 weken na de castratie weer bij elkaar kunnen, maar bij de dierenkliniek zeiden ze dat ik ze nog 6 weken uit elkaar moet houden ivm hormonale activiteit.


 


Nu zit ik er even over na te denken en is het niet zo dat Charlie na 2 weken onvruchtbaar is, maar dat hij nog wel tot 6 weken de drang heeft om Bibi te bespringen? Is dat wat ze bedoelen met hormonale activiteit?


 


Graag jullie mening alsjeblieft


 


Uiteraard vraag ik het vrijdag nog even na, maar ik wilde het hier ook even neerleggen. Alvast bedankt!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is per dierenkliniek wisselend wat ze zeggen over wanneer je konijn, na castratie, weer teruggeplaatst mag worden bij de voedster. De kliniek hier in de buurt houdt zelfs een periode van 8 weken aan. 


Ik dacht dat de opvangen een periode van 2 weken aanhouden, en dat daarna je konijn niet meer vruchtbaar is, maar wellicht weet iemand hier op het forum die bekend is met konijnenopvang hier meer van.


Na die twee weken kunnen ze nog hormonaal actief zijn, wat jij zegt, dat ze dan hun voedster nog willen bespringen. Maar het ene konijn is daar anders in dan het andere. Ik heb zelf altijd een periode van 4 weken aangehouden, en na die vier weken hadden de rammetjes totaal geen zin meer de voedsters te berijden. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik koppel altijd 2 weken na castratie, en tot op heden nooit problemen gehad met het gedrag van de ram dat ze nog overactief waren qua bespringen van de voedsters, qua hormonen dan, wel voor de normale rangorde uit te maken en daar hoort rijden nou eenmaal bij.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .