Ga naar inhoud

Verkeerd voer gekocht


RustzachtJulia

Aanbevolen berichten

 Goedenmiddag,


 


Ik kom er net achter dat ik het verkeerde voer heb gekocht.. 


Inplaats Hope Farms Supertrio voor konijnen heb ik Hope Farms Knaagdierkorrel super gekocht.


Het is een zak van 15 kilo, en ik heb de zak al geopend dus kan hem niet meer terug brengen.


Kan ik dit voer aan mn konijnen geven? De brokken zijn wel een stukje groter.


 


Bedankt alvast.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan op de site van hope farms niet terugvinden wat je dan precies gekocht hebt, bij alle producten staat wel of het voor konijnen, cavia's, hamsters etc is. Wat is de samenstelling van het voer? Dat staat uitgebreid op de zak als het goed is. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vindt het wel op internet maar in een andere zak. Waar ik net keek stond dat het speciaal geschikt is voor cavia's vanwege toegevoegd vitamine C en dat het ook geschikt is voor konijnen. Maar door die vitamine C lijkt het mij dan weer juist niet geschikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, de samenstelling is inderdaad verre van ideaal. Veel te veel eiwit, veel te weinig vezels, te veel vet, maar of het ook schadelijk is voor je konijnen als je de zak gewoon op zou voeren.. 


Hoeveel konijnen heb je? Hoe lang zou je met die zak doen? En hebben je konijnen al eens problemen gehad met het maag-darmstelsel?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het echt heel raar, ik kan dit voer nergens op internet vinden.

Ook op de website van Hope Farms niet en de webwinkel van de winkel waar ik het gekocht heb ook niet..

 

Begrijp ik het goed dat je de verkeerde zak geleverd hebt gekregen? Dan is het niet jouw fout en dient de webwinkel het op te lossen..

 

Ik zou deze korrels niet aan je konijnen voeren. De samenstelling is zo algemeen, dat je niet weet wat erin zit. Straks zit er iets in dat giftig is voor konijnen en dan ben je ver van huis..

Melkproducten zijn zowiezo niet gezond voor een konijn, net als de analyse van het voer..

 

Ik zou de zak retour zenden en een nieuwe zak vragen of je geld terug. Ondertussen kun je een 3 kilo zakje in de winkel kopen (wellicht koop zondag ergens of een tuincentrum dat nog open is?). Tot je biks hebt, kun je gewoon wat veilig groenvoer geven. Van een paar dagen geen biks, gaan ze niet dood hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .