Ga naar inhoud

Maak me beetje zorgen


Dingski

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik maak me een beetje zorgen over het veranderde eetgedrag van mijn konijnen. Ik ga woensdag (morgen) sws naar de dierenarts voor inentingen, en wil het er dan even over hebben. Maar dacht misschien kunnen jullie even meedenken.

Mijn konijnen eten veel minder graag hooi (waren goede hooi eters) , en veel minder enthousiast hun groenten. Ook de takken knagen ze veel minder aan. Er wordt minder gedronken en minder geplast en gekeuteld. Voor hun biks (SS) doen ze nog wel een moord.

Ze zijn nog wel steeds even actief. Daarnaast heeft mijn voedster deze week opeens momenten van onzindelijkheid. (Door het huis keutelen en plassen) waar ik dus niet happy mee ben.

Er zijn de laatste weken wel wat dingen veranderd in hun omgeving. Ze hebben een kleinere kooi gekregen voor hun wc's. Ik heb wel 'vieze' wc's overgeplaatst zodat ze nog zoveel mogelijk eigen geur in de nieuwe wc-kooi hebben.

Verder heb ik hun hoekje wat leuker voor ze ingericht.

Ik geef ze nu 24/7 takken. Ik heb veel appelboom en wilg. Mijn konijnen knagen graag. Maar doen niks met speeltjes, en karton eten ze direct op. Takken zijn het enige waar ik ze nog bezig mee kan houden.

Ik varieer meer met de groenten. Waar ze eerst standaard alleen witlof en andijvie kregen, varieer ik nu veel meer met extra groente erbij.

Het is niet dat ze niet meer eten, maar veel minder en met veel minder enthousiasme. Waar eerder de groente op was in 10 min, doen ze er nu uren over. Ook t hooi wordt veel minder aangeraakt. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ze nu meer tak eten. Maar ook het takken knagen wordt nu minder....

Iemand ideeën wat het gedrag veranderd en of ik mij zorgen moet maken?

Dit alles is begonnen sinds ze van kooi veranderd zijn. (Ze lopen trouwens 24/7 los)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef je ze veel wilg? Heb het bij de mijne weleens, dat wanneer ze 'te veel' wilg krijgen, ze niet zo goed meer eten. Dit komt doordat wilg pijnstillend is en gelijkenissen vertoont met gewone pijnstiller-pillen, ze bevatten hetzelfde werkzame deeltje, welke soms voor maagproblemen kunnen zorgen bij gevoelige mensen/dieren. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mm de dierenarts maakt ze zich niet te veel zorgen. Ze had het vermoeden dat ze gewoon even moesten wennen aan de nieuwe imgeving. Daarnaast kan de hoeveelheid takken ervoor zorgen dat ze minder hooi eten en daardoor ook minder drinken.

Zolang ze in ieder geval blijven eten is het goed. En het lijkt nu ook met de dag beter te gaan.

Daarnaast was ik zelf bang dat mijn hangoor te mager was,

Maar daarmee heeft ze me gerust gesteld. Hij is idd slank maar niet te mager.

En allebei weer een prikje rijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .