Ga naar inhoud

Wennen of ziek?


Fellybubs

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,


Ik heb sinds gisteren een konijntje in huis en zodra hij iets hoort duikt hij in elkaar.


Ook ligt hij veel in hetzelfde hoekje.


Als het muis en muis stil is komt het langzaam tot leven.


 


Hoe kan ik zorgen dat hij aan alle geluiden went en niet in elkaar duikt als ik langs loop of iets dergelijks?


 


Ik denk dat dit wen gedrag is of is hij toch misschien ziek?


 


Groetjes Mariska & Gipsy


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het wennen is.

Ik heb zelf in januari een konijntje uit een particuliere opvang gehaald. Ze was heel bang. Als ik in de buurt kwam dook ze in elkaar, aanhalen was not-done, dan rende ze snel weg. Nu, na twee en halve maand mag ik haar eindelijk aaien en komt ze me opzoeken en krijg ik een tikje tegen m'n been. Ik denk dat ze ook totaal geen menselijk contact gewend was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag hem gelukkig wel aaien en oppakken en hij pakt al lekkers van mij aan.


 


Alleen als hij in de kooi zit duikt hij idd weg en als hij los is is pakken een drama :P Dus heb hem een tuigje om als hij los loopt zodat ik hem geen pijn hoef te doen als ik hem wil pakken ^^


Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom heb je hem aan een tuigje in  huis ?? je moept hem gewoon in zijn hok lokken, heb je ook een ren om het hok heen staan ? want dan is het makkerlijker om hem te lokken, zoals ik dat altijd doe als ik naar bed ga ga ik in de ren staan en komt ze er zelf wel in ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is hij net bang omdat dat tuigje rond hem hangt? Bij elke beweging voelt hij dan iets rond hem zitten, lijkt mij best eng voor een prooidier.


Je hebt hem natuurlijk nog maar 1 dag, ik zou hem eerst een paar dagen gerust laten zodat hij eerst aan de omgeving kan wennen en daarna kan je hem aan jou of enge geluiden laten wennen. Als je hem niet meer in de kooi krijgt, zou ik eerder kiezen om hem een dag of twee in zijn kooi te laten zitten. Super dat hij mag rondlopen, maar als je er vanaf de eerste dag "jacht" op moet maken om hem te vangen, gaat hij alleen maar bang worden van jou denk ik. Dan kan je hem beter bv. 2 dagen in zijn kooi laten zodat hij weet dat hij daar veilig is en eten krijgt, dan gaat hij er misschien ook sneller vrijwillig in. Twee dagen in een kooi is nu ook niet zo'n ramp, en sommige konijnen worden net bang van direct in een grote open ruimte gezet te worden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem ook niet oppakken, dat vinden de meeste konijnen doodeng. Dat hij lief stil blijft zitten als je hem pakt wil niet zeggen dat hij het ok vindt, dat doen ze ook uit angst. Verder sluit ik me aan bij de rest: dat tuigje weg, het beestje lekker tot rust laten komen in de kooi en wat geduld met hem hebben, zodat hij weet dat hij veilig is. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik mijn konijntje een week of anderhalf bij me was zat hij ook ondergedoken onder zijn schuilhuisje en liet ie zich niet zien, aaien, en als ik een blaadje peterselie onder het huisje legde at hij het pas op als ik helemaal weg was. gewoon wennen. maar na een tijdje liet hij zich aaien en zelfs oppaken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .