Ga naar inhoud

Konijnen tam maken


marlieke36

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb twee konijnen, Boni en Noena. Ze zijn sinds kort samen gekoppeld. Nu heb ik een vraag wat betreft het tam maken. Zowel Boni als Noena zijn niet echt tam. Beide heb ik toen ik ze net had, veel moeten oppakken in verband met castratie + ziekte. Hierdoor zijn ze veel minder tam geworden. Noena springt wel bij me op de bank, maar laat zich niet meer oppakken. Daarnaast is ze een hyperactief konijn en rent ze gelijk weg als ik haar probeer te aaien. 

 

Boni is precies het tegenovergestelde. Hij is heel bang en probeert vaak weg te rennen als ik hem probeer te aaien. Ook is hij heel schrikachtig. Ik heb hem uit de konijnenopvang gehaald en ik weet dat hij vroeger een paar gevechten met andere konijnen heeft gehad. Hoe dit precies kwam en hoe hij verder behandeld is, weet ik niet direct. Ik wil ze graag tam maken, maar ik weet niet of dit nog kan aangezien het in het begin al mis is gegaan. 

 

Heeft er iemand tips voor mij?

 

Groetjes,
Marlieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig niet aaien en niet oppakken. Vaak iets lekkers uit je hand geven. Desnoods al hun biks uit de hand voeren. Net zo lang tot ze weten dat jij van het eten bent. Daarna kun je ze voorzichtig proberen te aaien. Probeer ze absoluut niet op te pakken. Hiermee kost het wel tijd, maar uiteindelijk zal het steeds een beetje beter gaan.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste zou ik ze zelf helemaal niet meer oppakken daar mee maak je ze ook niet echt blij.


Verder als Noena bij je op de bank springt zou ik niet meteen haar proberen te aaien maar gewoon lekker laten snuffelen en doen, zo ziet ze dat je geen bedreiging voor haar bent en kan je misschien beginnen met haar wat lekkers uit je hand te laten eten.


Met Boni zou ik het ook heel voorzichtig aan pakken om hem niet nog banger te maken dan hij al is, wel kan je bij Boni en Noena op de grond gaan liggen zo ben je niet zo groot en vinden ze je minder eng.


Het kan lang duren voor ze echt tam worden en er is zelf een kans dat je helemaal geen "aaikonijnen" heb maar meet "kijkkonijnen" mijn eigen konijnen vinden het aaien ook niet echt geweldig hoor, als ik mazzel heb mag ik Lady af en toe een aai over haar bol geven en Jaillbreaker moet er helemaal niets van hebben die vind het leuker om mij te wassen.


Ik vind het zelf niet erg dat het geen knuffelkonijnen zijn ik geniet er ook erg veel van om lekker naar ze te kijken, verder eten ze wel uit me handen dus dat is ook al leuk om op die manier contact met ze te hebben.


Heel veel succes er mee en forceer niets dan duurt het proces allemaal nog veel langer geef het lekker de  tijd en kijk naar wat jou konijnen leuk vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .