Ga naar inhoud

ontlasting van me konijntje.


Priscilla

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik heb een vraagje over mijn konijn knabbel (5jaar).

Weet toevallig iemand hoe ik kan verkomen dat de ontlasting aan zen kontje blijft plakken, ik maak bijna elke dag zen kont schoon maar steeds blijft het er aan zitten tot onstekingen toe. Al paar keer naar de dierenarts geweest maar die kunnen me niet verder helpen.

graag hoor ik van jullie groetjes priscilla.

post-7229-0-99056000-1395770130_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn veel pluis haar heeft bij zijn kontje kan je dat korter knippen zodat het er minder makkelijk kan blijven plakken.


Ik weet niet of je konijn te dik is, op een foto kan je daar niet altijd goed over oordelen, maar konijnen die te dik zijn kunnen zich vaak niet goed wassen bij hun kontje, omdat ze er niet bij kunnen. Als dit het geval is kun je je konijn minder voer geven, dus minder biks. Daarnaast gewoon onbeperkt hooi en als ze het gewend zijn groenvoer blijven geven, want daar worden ze niet dik van. 


 


Ik hoop dat je er iets mee kan


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje wel allemaal.

het broertje (doerak) van knabbel is eigenlijk wel te dik hij weegt 2.4 kilo en heeft nergens last van knabbel weegt 1.9 kilo . Maar ze hebben idd langen haren. Maar ik heb ze nu al 5 jaar en zelf groot gebracht met de fles omdat ze verstoten werden door de moeder. En in die jaren nog nooit last van gehad het is nu de laaste 2 maanden en ook niet veranderd van voer. Maar ook zijn bij alle 2 de voortanden eruit gehaald omdat ze niet goed groeide. Mischien dat het daar aan kan liggen.

maar ik vind het echt erg en bang met het warme weer dat er made komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat krijgen ze voor tussendoortjes? Is daar iets in veranderd de afgelopen twee maanden?


Of krijgen ze toevallig wel eens een stukje brood?


Mijn konijntje kreeg 2 jaar lang iedere dag een heel klein stukje gedroogd brood, nooit last van gehad. Tot ze ineens ook iedere dag plakpoep kreeg. Het brood meteen niet meer gegeven en het was binnen een paar dagen weer goed. 


 


Ik weet niet of je een binnen of buitenhok hebt, ik heb zelf als extra bescherming horgordijn voor het gaas hangen tegen de vliegen. Daar kunnen de vliegen niet (makkelijk) doorheen komen. Er is ook nog een spray van sommige merken, die kan je ter preventie op de kont van je konijntje sprayen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi eva93,

ik gaf altijd alleen andijvie tussen door. Maar daar moest ik mee stoppen van de dierenarts. Maar dat is nu al een maand en het is nog. Ze zitten nu alleen op brokken van selectievie en onbeperkt hooi . En me konijnen zitten buiten en heb idd al wat voor het gaas zitten.

en wat plantjes in het verblijf maar daar kunnen ze niet aan eten omdat ze geen voortanden hebben.

post-7229-0-44885000-1395822221_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .