Ga naar inhoud

Witte, dunne streepjes in oog


Baltobud8

Aanbevolen berichten

Toen ik Bunny aan het uitlaten was ( ik gebruik een super los tuigje, zodat ze natuurlijk kan bewegen. Hij zit niet te los, anders zou ik Bunn kwijt zijn!( Dus het is niet zoals wat een jongen zei keiharde dierenmishandeling!)) zag ik iets in haar oogje. Toen ik ze net hun eten voor de nacht ging geven, besloot ik te kijken. In haar ene oog heeft ze een wit/grijs dun streepje dat langs de iris loopt, in haar andere oog heeft ze een klein vlekje op haar pupil en een nóg zo'n dun streepje in haar pupil! Wat is zijn dit voor dingetjes? Toen ik bij 'ziektes bij konijnen' keek, stond er alleen informatie over vlekken, niet over strepen! Wat moet ik doen! Wat is er met Bunny?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het niet echt relevant dat je haar aan een tuigje had. Aangezien de meesten (inclusief ik) hier vrij sterk tegen het lopen van konijnen aan een tuigje zijn kan ik je aanraden om dit voortaan maar gewoon niet meer te noemen, als het niet relevant is voor het onderwerp.


 


Verder... zonder een foto heb ik er weinig beeld bij. Wat je beschrijft kan gewoon een haartje zijn, een sliertje oogslijm of een ferme beschadiging. Zit het er nu nog, als je goed kijkt? Heeft ze verder ergens last van, zoals tranend oogje? Als er nu nog iets zit en zeker als ze er last van heeft zou ik er zo snel mogelijk mee naar de dierenarts gaan.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het niet echt relevant dat je haar aan een tuigje had. Aangezien de meesten (inclusief ik) hier vrij sterk tegen het lopen van konijnen aan een tuigje zijn kan ik je aanraden om dit voortaan maar gewoon niet meer te noemen, als het niet relevant is voor het onderwerp.

 

Verder... zonder een foto heb ik er weinig beeld bij. Wat je beschrijft kan gewoon een haartje zijn, een sliertje oogslijm of een ferme beschadiging. Zit het er nu nog, als je goed kijkt? Heeft ze verder ergens last van, zoals tranend oogje? Als er nu nog iets zit en zeker als ze er last van heeft zou ik er zo snel mogelijk mee naar de dierenarts gaan.

Ok, ik zal het niet meer doen...

Ze heeft verder nergens last van, maar het zit er inderdaad nog steeds. Foto's maken is een beetje moeilijk met het licht van de avond. Ik heb Bunn opgepakt en het licht in de schuur aangedaan. De slierten waren duidelijk te zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:P ik had vandaag dus ook zoiets,

streepje dat aan de voorkant langs de iris loopt.

Bleek het derde ooglid te zijn,

Ik helemaal naar de dierenarts omdat ik dacht van een stuk hooi...

.

Oh.... :P

Maar dat is de iris, en Bun had het ook in dr pupil. Het zit er trouwens nog steeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .