Ga naar inhoud

 Nomyiasis


Pippa

Aanbevolen berichten

Is al iemand begonnen met Nomyiasis of anti myasis tegen maden??

Ik heb t eigenlijk nog nooit eerder gebruikt bij mijn konijnen maar vorig jaar is het konijn van een vriendin door deze enge beestjes opgegeten van binnen. Nu waarschuwde de dierenarts voor extra gevaar dit jaar ivm gebrek aan vorst in de winter.

Wat doen jullie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies om die reden heb ik hem ook aangeschaft.. Ik had mezelf al bedacht dat de winter knudde is geweest, en dan blijft al dat gespuis over. Ik gok dus ook op meer muggen etc en dus grotere kans op myxomatose etc. Mijn konijnen zitten gelukkig binnen, dus hoef me er niet heel druk om te maken, maar toch.. Ik gebruik het nu nog niet, maar ga het zeker wel doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn ook nog niet begonnen, maar we hebben het vorig jaar wel gebruikt en straks beginnen we weer. Mijn vorige konijn (de rechter op mijn profielfoto) is helaas overleden door die beestjes. Gelukkig kwamen we er redelijk snel achter waardoor ze niet veel heeft hoeven lijden. We hebben haar direct in laten slapen!


 


Sindsdien proberen we er alles aan te doen om dit te voorkomen bij de 2 hummeltjes die we nu hebben.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies om die reden heb ik hem ook aangeschaft.. Ik had mezelf al bedacht dat de winter knudde is geweest, en dan blijft al dat gespuis over. Ik gok dus ook op meer muggen etc en dus grotere kans op myxomatose etc. Mijn konijnen zitten gelukkig binnen, dus hoef me er niet heel druk om te maken, maar toch.. Ik gebruik het nu nog niet, maar ga het zeker wel doen!

 

Eén van mijn konijnen heeft vorig jaar ook een madenaanval gehad, terwijl ze binnen zat. Ik was er heel snel bij zodat ze de aanval overleefd heeft. Maar dit komt ook mede dankzij de antimyasis wat ik gelijk op de besmette plek gespoten heb.  Dus voor een ieder, zorg dat je dit spul altijd in huis heb. Het dood namelijk ook de maden en eitjes die al aanwezig zijn. Als je er vlug bij bent kan dit ervoor zorgen dat de maden zich nog niet door de huid gedrongen hebben. Een vlieg, mug etc is ook snel binnen, dus blijft het ook binnen goed oppassen geblazen. Dit geldt ook voor myxomatose/vhs. Je kan deze virussen ook aan je schoenen mee naar binnen nemen, waarna ook een binnenkonijn besmet kan raken. 

Ik ben wat dat b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja overtuigd. Ik begin er volgende maand mee. Is er dan nog verschil tussen die vam beaphar en van de dierenarts. Scheelt namelijk 10 euro. Die van de dierenarts moet je elke maand sprayen die van de beaphar 1 x per 12 weken...

Bah moet er niet aan denken!! Succes allemaal met het bestrijden van die monstertjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van de dierenarts en niet van beaphar, heeft bij mij gewoon z'n werk gedaan denk ik want ze hebben niets opgelopen afgelopen zomer.


Heb het uiteraard bewaard en tegen de zomer ga ik weer beginnen, nu heb ik de mazzel misschien dat de vliegen alleen geïnteresseerd lijken in de kliko bakken.


Heb ze nog nooit bij of in het hok gezien, maar neem toch het zekere voor het onzekere


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .