Ga naar inhoud

Quinty (9) heeft misschien een hartprobleem


SuusjeB

Aanbevolen berichten

Nou het is wat zeg, vandaag voor de 6de keer dit jaar naar de dierenarts geweest,


 


Quinty van 9 heeft sinds hij verkouden is geweest het nog steeds een beetje benauwd. Hij heeft 2mnd aan de antibiotica gezeten.


De verkoudheid ging snel over, maar hij was nog niet de oude.


 


Nu vandaag weer geweest. Hij wil z'n biks niet meer eten en is wat lusteloos. 'lekkere dingen' wil hij nog wel eten en ook z'n groente eet hij wel.


Vandaag is er een full body foto van hem gemaakt. Bij z'n longen zat vocht.. DA vermoed toch een hartprobleem,maar op zijn leeftijd is er weinig


mee te doen. Waar het op neer kwam is dat ik hem goed in de gaten moet houden dat hij niet te benauwd word en hem in tussen gewoon lekker verwennen


en veel liefde geven. En als hij dat te benauwd word zal ik hem moeten laten inslapen :


 


heeft er iemand ervaringen hier mee of zoiets eerder gehoord?


 


Suzanne en Quinty


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel heel erg wat ik moet doen. Nu is hij nu natuurlijk van slag door alles. Maar hij is gewoon zichzelf niet. Alleen maar liggen, en af en toe wat drinken/eten.


Ik wil absoluut niet dat hij pijn heeft of het te benauwd heeft, het is zo moeilijk te bepalen. Ik heb zo bedacht hem twee weken te gunnen, om te kijken of hij nog iets opknapt.


Als hij zo blijft laat ik hem misschien dan toch maar inslapen voordat het zo erg word dat hij sterk gaat vermageren en geen lucht meer krijgt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat de dierenarts vermoedt dat je konijn een hartprobleem heeft. Ik heb zelf ook een konijn met hartproblemen gehad. Maar van mij dierenarts kreeg ik een vochtafdrijvend middel, om het vocht bij de longen af te drijven. Hierdoor werd mijn konijn minder benauwd, Verder kreeg ik ook een medicijn voor het hart. Wellicht een idee om dit toch met je dierenarts te bespreken. Mijn konijn heeft hierdoor toch nog een tijdje langer mogen leven. Ze was wel rustig, maar had het nog wel naar haar zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaar geleden heeft onze DA een hartprobleem bij Sid vastgesteld (hartritmestoornis). Omdat hij toen net genezen was van levercoccidiose en een maagprobleem had (inmiddels is er een nierprobleem bijgekomen) hebben we toen gevraagd of het wel zin had hem te behandelen.


 


Een jaar later is Sid een halve kilo zwaarder en leeft hij gelukkig met z'n twee dames  :) . Ik weet natuurlijk niet waar Quinty's hartfalen vandaan komt, maar je zou evt. nog een andere DA kunnen vragen of zij hartproblemen bij konijnen behandelen. Er zijn een aantal medicijnen beschikbaar die ook aan konijnen met hartproblemen gegeven kunnen worden.


 


Sid geven we bijvoorbeeld een middel (Vasotop) dat eigenlijk voor honden en katten bedoeld is waardoor hij maar 1/10 deel van zo'n kleine tablet per dag mag hebben. Daarnaast krijgt hij een meidoorn-extract dat het hart ondersteunt. Een jaar geleden toen hij net ziek was hebben we ook Lasix geprobeerd (vochtafdrijvend, waarschijnlijk vergelijkbaar met waar StamperPluis over verteld), maar dat werkte bij Sid juist niet goed.


 


Ook voor een konijn zijn er bij hartproblemen dus best nog wel mogelijkheden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet helaas mede delen dat ik gisteren mijn moppie heb moeten laten inslapen.. hij was zo ziekjes. Wilde helemaal niks meer, en had moeite met plassen.


Bij de dierenarts bleef hij dicht tegen me aanzitten op schoot en kreeg hij een prikje in z'n buik. Hij werd wat slapper en ging steeds langzamer ademen, tot dat hij heen ging.


 


Dit was echt heel zwaar voor me, ik heb echt alleen maar gehuild gisteren. Mijn hart voelt leeg. Ik mis m'n maatje!


Het ergste is de lege plek in de kamer, de gewoontes die ik nog steeds heb en het feit dat alles me aan hem herinnerd.


Maar hij heeft echt een keigoed leven gehad, heb nooit wat gelaten voor hem.


Nu is het alleen nog maar het verdriet wat moet slijten.


Of er nog een nieuw konijn komt weet ik nu nog niet, het is te vers.


Maar ik zal hier de verhalen blijven volgen, wie weet krijgt iemand ooit een onverwachts nestje en gaat het weer kriebelen.


 


Ik ga hem ontzettend missen!


 


29z6ez6.png


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach gossie, wat vervelend. Ondanks dat we weten dat we een keer afscheid moeten nemen van onze lieverds komt het altijd te vroeg.

Je hebt gedaan wat ie kon voor Quinty, Hij heeft, zo te lezen, een heel goed leven bij je gehad, dus wat meer had hij nog te wensen.

Je heb hem ook tot het laastst begeleid, en daar zal hij je heel dankbaar voor zijn.

Het is begrijpelijk dat het heel zwaar voor je is, en dat je erom moest huilen. Dit betekent dat je heel veel liefde voor Quinty had.

Quinty zal altijd bij je blijven, hopelijk geeft dat een beetje troost.

Sterkte met het verlies, en Quinty, lieverd, rust maar zacht bij de regenboogbrug.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .