Ga naar inhoud

Castratie/sterilisatie


mercy

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,


 


Ik heb momenteel een 14 maanden oude ram en een 13 maanden oude voedster. Ik wil deze het liefst laten castreren/steriliseren. Ik zie echter verschillende leeftijden voorbijkomen wanneer dit het beste kan. Mijn vraag is daarom ook welke leeftijd het meeste geschikt is om deze ingrepen te laten uitvoeren. Daarnaast vroeg ik me af of iemand toevallig een lijst heeft met konijnkundige dierenartsen of een goede arts in de buurt van Arnhem.


 


Alvast bedankt!!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze 13 en 14 maanden oud zijn kunnen ze beiden al geholpen worden.


 


Voor voedsters geldt een leeftijd van minimaal 6 maanden (meestal wordt het rond de 8 maanden gedaan).


Voor rammen een leeftijd van 12 weken als minimum. Vroeger deden dierenartsen dit pas rond 6 maanden, maar tegenwoordig doen bijna alle dierenartsen het rond 12 weken al.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je snelle reactie Evee!


 


Ik had daarnaast nog een vraagje; Ze zitten beiden in een aparte kooi en ik laat ze om de beurt door het huis rennen, maar dan zet ik de andere kooi in de gang. Kan ik de konijntjes ook aan elkaars hok laten ruiken en kennis laten maken? Hiermee bedoel ik dat 1 konijn in zijn kooi zit en de andere losloopt, maar wel in de buurt van de kooi kan komen om te ruiken etc?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben in de zelfde situatie gezeten alleen waren onze konijntjes nog wat jonger. Ze mochten bij ons om en om een uur lopen en in het weekend om t ander half uur. De kooien stonden naast elkaar en deze lieten we ook staan als de ander ging lopen. Ze waren op die manier al zo aan elkaar gehecht en sliepen ook altijd aan elkaars kant, gingen tegelijk eten en al dat soort dingen.

Maar het is maar net wat je zelf wilt natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .