Ga naar inhoud

kan konijn naar buiten na operatie?


Kelleke01

Aanbevolen berichten

mijn voedster is woensdag geopereerd aan de blaas… nu zat zij hiervoor altijd buiten..


Ik ben ze gisteren gaan halen en zit ze nu los in huis. Dat gaat goed, haar rammetje zit wel buiten.


 


Zou ik ze al buiten kunnen zetten (overdag alleen) en zij dan vast in het hok en de ram dan los in de ren bij het hok.


 


Ik heb hok ligt wel wat hooi en stro… kan dit kwaad? of hou ik ze best binnen.. of gewoon in de kleine kooi in de ren zodat ze elkaar zien en daar liggen dan wat handdoeken in.


 


Ik weet niet of het stro en hooi kwaad kunnen aan de wonde… is wel lang de binnenkant genaaid.


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaten je konijntje voor de operatie samen in het hok/ren? Ik bedoel waren ze al gekoppeld?

In dat geval zou ik proberen ze wel samen even te laten lopen, voordat ze elkaar vergeten. Alleen als ze redelijk rustig blijven anders is het niet bevorderlijk voor de wond. Ik weet niet hoe heftig te operatie was, maar omdat ze toch in haar lijfje bezig waren, zou ik wel voorzichtig zijn. Ik weet niet wat de da had gezegd over de komende dagen....

Hoe gaat het met je voedster, eet en keutelt ze goed? Krijgt ze nog medicijnen? Heeft ze een grote wond? Zit er een plakker overheen? Zo ja is de wond wat meer beschermd en zal evt hooi of stro minder kriebelen.

De temperatuur wordt vandaag en morgen goed dus op de warmste momenten van de dag is het verschil niet groot en ze even samen buiten te laten.

Ik ben natuurlijk geen da en wellicht hebben krijg je verschillende meningen, maar als de da er niks over heeft gezegd zou ik als je ze samen zet ze haar heel goed in de gaten houden.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het er inderdaad vooral van afhangt hoe het met het konijn gaat. Als het eten en keutelen nog niet normaal is zou ik haar nog binnen houden. Maar als het echt goed gaat zou het misschien wel kunnen? Stro en hooi als bodembedekking lijkt me nu niet fijn voor de wond. Dan even handdoeken/vetbed in het buitenhok leggen. En zoals Laura zegt, oppassen dat ze niet wild gaan doen samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb voor de zekerheid het rammetje in het hok gezet, mijn voedster is los… op propere stenen, het is een kleine snede onderaan de buik..


Maar toch wacht ik liefst eventjes voor ze weer samen te zetten.. 


 


Snachts zet ik ze nog binnen..


nu een weekje ijnstiller en 2 weken antibiotica..


 


Aan mijn voedster zelf is niets te zien, is levendig eet goed.. alles is weer beter


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .