Ga naar inhoud

Rammetje ook voorjaar in de bol?


CynthiatB

Aanbevolen berichten

De voorjaar komt eraan en de meeste merken dat aan de voedsters.

Nu wordt ik alleen helemaal gek van de ram hier in huis. Meneer loopt constant op Pip te rijden. Ik wordt er helemaal knettergek van, en Pip zo langzamerhand ook geloof ik. Hij blijft non stop door gaan. Pip laat het eigenlijk altijd maar gebeuren, soms gaat ze er vandoor en kan haar geen ongelijk geven. Eigenlijk doet hij het alleen niet wanneer ze samen lopen te slapen, maar zodra zij in de benen komt gaat Bram er snel achterna om er bovenop te klimmen.

Beiden zijn al ruim een jaar gecastreerd.

Heeft Bram ook de voorjaar in de bol??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft mijn rammetje ook een tijdje gehad maar dat was begin winter dus voorjaar had hij niet in ze bol...

Dit heeft echter wel 4 weken geduurd, constant rondjes om ze vriendinnetje heen huppen en erop proberen te gaan zitten, mevrouw hupte opzij dan had ze ff rust maar 5 min later begon het weer.

Maar met eten of hooi smikkelen gunde hij haar wel genoeg tijd en zichzelf dus daarom heb ik ze gewoon bij elkaar gelaten, zijn ook beide al 2 jaar gecastreerd en gesteriliseerd dus kwam ook nergens vandaan en ineens was het weer over ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft Cas ook 2-3 dagen gehad. (Nu is het al wat minder, ik zie hem niet meer fanatiek rijden.)
Ik - en vooral eigenlijk Diva - werd er ook gestoord van. Oplossing; afleiding!
Niet dat je al het gedrag er volledig mee wegneemt hoor, maar ik heb Cas een zandbak gegeven om zijn energie lekker kwijt te kunnen, en dat heeft wel wat geholpen.

(Voorheen speelde hij nooit in de zandbak, maar nu heeft hij energie genoeg en leeft hij zich lekker uit. Het betekent wel dat ik wat vaker moet vegen/stofzuigen :P )

En als het echt te erg werd, zette ik ze eventjes apart. Dan liet ik Diva even in de woonkamer en Cas in de slaapkamer, of andersom. Geen hele dag, gewoon een uurtje, om beide konijnen wat rust te geven. :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .