Ga naar inhoud

bang konijn


konijnenlove

Aanbevolen berichten

Mijn konijn laat duidelijk merken dat hij van me houd. Ik hoef hem nooit op te pakken en hij kent ons ritme, zodat hij in de kooi gaat zitten als dat moet. We eten vaak samen banaan en dan komt hij gewoon om mijn schouder zitten en eet de stukjes op die ik hem geef. Door zacht tegen hem te praten en hem gewoon los te laten lopen(veel ruimte geven) heb je ook snel een sterke band


Link naar reactie
Delen op andere sites

Optillen zou ik eigenlijk alleen doen als het echt niet anders kan de meeste konijnen vinden dit heel eng en daar word jullie band alleen maar slechter van. Ik weet niet of je konijnen buiten of binnen zitten, maar probeer eens om lekker bij ze in de ren o.i.d. te gaan zitten en gewoon rustig een boek te lezen of iets in die richting en wacht tot ze bij jou komen. Of zoals hier boven al is gezegd; uit de hand te voeren. Iets dat ik zelf (en de konijnen) heel leuk vind en waardoor de band met mijn held op sokken erg veel verbeterd is is clicker training. Misschien leuk om een keer te proberen als je er de tijd en het geduld voor hebt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Misschien kun je het anders aanpakken met eten geven. Wat voor soort voer geef je? Als je namelijk biks geeft, 2x per dag, komt  je konijn enorm enthousiast op je af gerend alsof hij bijna verhongerd. Als je gemengd voer geeft waaruit je konijn 24u per dag kan eten, wordt dat heel saai voor hem.


Het overstappen op biks heeft dus meerdere voordelen!


Begrijp ik het goed dat je konijn alleen in een hok zit?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijntjes zijn er meestal niet om te knuffelen, dus oppakken is iets wat ze van nature niet gewend zijn.


 


Dus, pak je konijn niet op. 


Geef het eten uit de hand, brokje voor brokje. Zodat hij aan je went en niet bang is van je handen.


Begin met aaien, maar stop als je merkt dat hij zich omdraait en wegloopt.


Bouw het langzaam op.


 


Het is ook een stukje van vertrouwen. Als hij elke keer opgepakt wordt en wordt geaaid terwijl hij dat niet wil, dan komt hij ook niet meer. Als hij dan jouw handen ziet, weet hij meteen hoe laat het is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .