Ga naar inhoud

Volwassen konijn tam krijgen ?!


dotje2001

Aanbevolen berichten

Hoi,


 


één van mijn volwassen voedsters is behoorlijk schuw!


Waarom weten we niet we hebben haar zo gekregen ze is ondertussen wel twee keer moeder geworden.


En woont nu samen met haar (gecastreerde) ram en 6 babykonijntjes in een geweldig buitenverblijf (ruim genoeg hoor) :)


Maar ze is in die tijd behoorlijk schuw en bang  geworden als ik naar haar kom, vroeger kwam ze echt op mij afgelopen als ik haar riep maar nu kruipt ze altijd weg in een donker hoekje :( tegen de andere konijnen is ze behoorlijk lief maar tegen mij niet meer en ik weet hoe het komt :( !!!


 


Heeft er iemand toevallig tips om een volwassen konijn terug lief en tam te maken ik zou ze graag weer op mij zien komen afrennen!


Ze word in juni 1 jaar dus zo oud is ze nog niet ! Mijn mama wou ze eerst weg doen maar dat mocht absoluut niet van mij en ik zei ook je kan haar mannetje toch niet laten zitten ze zijn echt het allermooiste konijnen koppeltje ter wereld !!! :)


 


Dus alle tips zijn welkom ze kan zo'n schatje zijn !!!!!


 


X-jes !!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga rustig ergens zitten in het konijnenverblijf en wacht tot ze naar jou toekomt als ze je aanraakt of je besnuffelt gewoon negeren en wat voor je uit staren of boekje lezen o.i.d . zo komt ze er achter dat jij helmaal niet eng bent. je kunt haar ook uit je hand laten eten dat versterkt de band ook bij mij is dat nu geworden: baasje komt ETEN!! verder gewoon geduld hebben en rsutig blijven het is niet naar een paar dagen dat ze weer de oude is. meestal duurt dat wel een paar weken of maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed van je, dat je je konijn niet weg doet nu ze om onduidelijke redenen bang is geworden, maar dat je naar een oplossing zoekt. Ze heeft er ongetwijfeld een reden voor. Misschien doe je iets wat ze eng vind of is ze wat uit haar doen doordat ze kleintjes heeft.

Voer werkt inderdaad vaak erg goed. Je zou alle brokjes en groente die ze op een dag krijgt uit de hand kunnen geven, dus niets in bakjes doen. Als ze wortel gewend is deze in kleine plakjes zodat ze vaak bij je moet komen om nog een plakje te halen. Ook brokjes stuk voor stuk aangeven of uit je hand laten eten (i.p.v. uit een bakje). Zo kun je haar eten over twee of drie keer per dag geven. Alleen water en hooi kan ze zelf regelen. Probeer haar tijdens het voeren in het begin niet te aaien. Je zit gewoon bij haar in de ren en je laat haar zelf naar je toe komen. Succes! Ik hoop dat het lukt want ik begrijp dat er meer konijnen bij rondlopen, maar misschien moet je dan even een stukje afzetten als de anderen te opdringerig worden. Haar liever niet ergens naar toe tillen, maar in haar eigen ren laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .