Ga naar inhoud

niet tevreden over SS?


Kapafke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 2 dwergjes en sinds een maand zitten ze op SS.. Simba kwam van hfst af en Moby (uit de opvang) zat op een brok van de boerenbond.

Heb ze samen overgezet op SS. En dat ging erg soepel. Maar er komt een maar aan.

ik vind moby zn vacht achteruit gaan. En Simba vind ik wat sloomer als voorheen..zou dit door het voer kunnen komen?

Ik gaf int verleden hfst omdat mijn andere konijn buikklachten kreeg van andere brokken.

En ik heb het idee dat SS meer vezels bevat? (Dit omdat Simba erg weinig hooi eet)(ja al geminderd met brokken maar ookal verhongerd ze bijna..hooi is minimaal).

Graag jullie mening.. moet ik SS meer tijd geven? Of overgaan op wat anders zoja welke..? Beaphar krijgen ze als snoepje..want eet ze dat te veel gaat ze aan de plakpoep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ben je gestopt met HFST? Als dat goed ging, zou ik dat gewoon blijven geven. Wel is het zo dat er blijkbaar meerdere veranderingen op hetzelfde moment waren (nieuw vriendje, nieuw baasje/huisje?) dus of het nu door de SS komt is een tweede natuurlijk. Maar als het met de ene brok goed ging zou ik daar gewoon weer naar terug gaan.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Naja ik ben gestopt omdat mn andere konijn weg is.. en ik begreep dat SS de beste is..

Maar ze eten het heel graag en goed..en daarnaast eten ze natuurlijk groenvoer dus in principe komen ze niks te kort..

Maar ja ik wil het beste voor mn konijnen maar ben er niet goed genoeg in thuis om een goede beslissing te maken snap je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk konijn is anders en kan dus anders reageren op een brok. 1 brok die het beste is voor alle konijnen geloof ik ook niet in. Ik gebruik zelf de analyse van een brok om een eerste selectie te maken, maar je zal toch moeten uitproberen waar jou konijn het goed op doet.

de slechte vacht kan evt ook komen door de rui. Of toch een ander onderliggend probleem wat beide veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .