Ga naar inhoud

konijn maakt schokkende bewegingen tijdens indommelen


Desiree91

Aanbevolen berichten

Dit doen Gijsje en Guus (mijn nijnen) ook allebei! En onze kat deed het ook :mdr:


Soms is het trillen zo erg dat ik bang ben dat ze een epileptische aanval hebben ofzo, maar omdat ze het beide doen, neem ik aan dat het een soort 'dromen' is.


Ze doen het soms ook tegelijk als ze naast elkaar liggen te slapen, heel grappig.


Denk dat er nog wel meer BB'ers zullen reageren die het herkennen :)


Ik zou me er in ieder geval geen zorgen over maken!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat hebben ze hier ook wel eens dat knikkebollen, is er zelfs 1 uiteindelijk met dr neusje op de stenen in slaap gevallen :mdr:


Ā 


En dromen doen ze ook, Kyra heeft dat regelmatig. Trappelen met de pootjes, bewegende oortjes, trillend neusje of trillende lipjes, de raarste dingen doen ze af en toe :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt normaal. Ziet er soms maf uit, zeker als ze eerst een bunnyflop doen. Mijn vorige konijn had daar echt een handje van, die maakte ik wel eens wakker om te zien of hij nog wel leefde. Kon neerploffen, meteen in slaap vallen en dan soms met half open ogen liggen stuiptrekken. Om vervolgens heel verbaasd wakker te worden met mijn bezorgde gezicht vlak boven zich :mdr:


Ā 


Een van mijn katten is ook wel eens heel druk in zijn slaap, soms zelfs met miauwen en alles erbij.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad net als bij mensen volgens mij. Ik vind het wel schattig. Ik had ook een keer dat ik Klaver aan het aaien was, ze zat helemaal ontspannen en viel in slaap. Maar haar kop zakte steeds weg, en dan schrok ze iedere keer weer zo wakker als haar kop te ver naar de grond zakte. Ook zo menselijk. Zo'n beweging die je kent van mensen die in de trein slapen en dan steeds even hun hoofd half in slaap half in schrik omhoog doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dromen doen ze ook, Kyra heeft dat regelmatig. Trappelen met de pootjes, bewegende oortjes, trillend neusje of trillende lipjes, de raarste dingen doen ze af en toe :P

Hoe weet je dan of ze dromen? Je kan niet in die koppies kijken he? ;)

Sterker nog: bij mensen is het zo dat (normaal gesproken) tijdens het dromen alle spieren volledig verlamd zijn, om te voorkomen dat je je acties tijdens je droom gaat uitvoeren (wat trouwens heel vervelend kan zijn als bij het wakker worden de volgorde verkeerd om gaat en je al wakker wordt voordat de verlamming weg is). Bewegen in je slaap doe je dan juist weer tijdens de non-rem fase, als je niet droomt dus. Bewegen tijdens het dromen is een afwijking van het normale patroon en komt ook niet zo heel vaak voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(wat trouwens heel vervelend kan zijn als bij het wakker worden de volgorde verkeerd om gaat en je al wakker wordt voordat de verlamming weg is).Ā 

Ā 

Jep daar heb ik last van! Slaapverlamming noemt mijn huisarts het.

Kan inderdaad heel erg vervelend zijn, ik heb dan ook altijd het gevoel dat ik stik!

Het geeft ook een gevoel van enorme paniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh hebben jullie dat ook? Ik niet hoor, maar een collega van mij wel. Zij weet wat haar overkomt inmiddels maar het blijft heel naar en ik kan me de paniek die je overkomt goed voorstellen. Lijkt me vreeslijk als je dat iedere nacht hebt. Ik heb ooit 1 keer zoiets dergelijks meegemaakt maar dat was 1 keer en ik was zo bang! Ik vond het doodeng dat ik geen controle had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet zo vaak. In sommige periodes heb ik het wel wat vaker en dan kan ik er uiteindelijk ook wat beter mee omgaan. Alsof je er dan aan went en dan tijdens de slaapverlamming denkt van 'rustig blijven'. Maar ik heb het soms dus ook 1.5 maand ofzo niet. En als het dan weer een keer voorkomt dan overvalt het me en dan raak ik dus wel enorm in paniek. Toevallig had ik het eergisteren nog. Het gekke is dan ik dan wel controle lijk te hebben over mijn ademhaling (ga meestal steeds sneller ademen) en m'n ogen lijk te kunnen bewegen, maar niet openen. Alhoewel ik soms wel het idee heb dat ik wat kan zien (meestal denk ik dat er iemand mijn kamer binnenkomt). Waarschijnlijk is dat dan een hallucinatie, iets wat er ook bij schijnt te horen.


De laatste tijd gebruik ik dat snelle ademen trouwens om eruit te komen lijkt wel. Ik doe dat (nog) niet bewust. Op een gegeven moment ben ik dat gewoon gaan doen vanuit paniek denk ik, maar als je heel snel ademt word je ook wakker lijkt het. Ik ben er nog niet achter of het ook echt zo is. Wel iets waar ik de komende tijd op ga letten. Misschien kan ik het dan bewust gaan doen en heb ik dan eindelijk een trucje gevonden om er sneller uit te komen!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe weet je dan of ze dromen? Je kan niet in die koppies kijken he? ;)Sterker nog: bij mensen is het zo dat (normaal gesproken) tijdens het dromen alle spieren volledig verlamd zijn, om te voorkomen dat je je acties tijdens je droom gaat uitvoeren (wat trouwens heel vervelend kan zijn als bij het wakker worden de volgorde verkeerd om gaat en je al wakker wordt voordat de verlamming weg is). Bewegen in je slaap doe je dan juist weer tijdens de non-rem fase, als je niet droomt dus. Bewegen tijdens het dromen is een afwijking van het normale patroon en komt ook niet zo heel vaak voor.

Dan ben ik een heel apart geval:p ik beweeg juist bij dromen heel veel. Mijn vriend herkent het inmiddels als hij er wakker van word probeert hij me te kalmeren. Heb het altijd al gehad (toen ik nog klein was ook tot mn 14e heel veel geslaapwandeld) maar sinds een trauma aan inbrekers is het juist weer erger geworden, afgelopen week nog compleet verkrampt met enorme spierpijn wakker geworden. Ik dacht altijd dat het normaal was veel bewegen bij dromen maar schijnbaar niet dus..

Nouja liever dat dan slaap verlamming zo te horen dat lijkt me helemaal dood eng.

Maar hier doen de nijntjes het ook wel eens. Otje vaker dan Tos maar ziet er wel kei schattig uit:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chuzzle die heeft normaal pupillen van ongeveer 10 eurocent groot, maar als ze in slaap valt veranderen die in de grootte van een speldenknopje, ze slaapt met de ogen open, je ziet inderdaad ook haar kopje schudden oren bewegen en het mondje trilt soms, heel schattig, maar die pupillen zien er dan echt eng uit vind ik...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .