Ga naar inhoud

Heeft mijn konijn haken op de,tanden?


Desiree91

Aanbevolen berichten

Mijn konijn eet zijn voer niet meer, voor de rest eet hij alles nog. Hij eet zijn hooi, hij eet een hard konijnensnoepje gewoon maar zijn voer helemaal niet. De dierenarts vind haken op de tanden geen noodgeval en ik zou morgen moeten gaan. Hij heeft vandaag hooi gegeten, dat harde konijnensnoepje, wortelloof en een stuk wortel tot nu toe. Kan hij het tot morgen uithouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang hij eet kan het wel wachten. Leg vooral dingen neer die hij wel eet. Voor nu hoeft dat dan ook niet allemaal gezond en verantwoord te zijn. Dat komt wel weer. Wat je omschrijft kan goed bij haken passen. Maar of dat echt zo is zal de da morgen moeten bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dankjewel! De laatste maanden heb ik erg veel ongeluk gehad met mijn konijnen. De vorige is 2 weken geleden dood gegaan. Die had haken op zijn tanden, een dag later was ik naar de dierenarts gegaan en die had de haken eraf gevijld en voor de zekerheid nog een pijnstiller gegeven. Thuis begon hij nog niet te eten en 's avonds viel hij ineens dood neer met ook nog zo'n enorme gil. Ik wil dat echt nooit meer meemaken en ben daarom dus nu zo bang dat dit dadelijk ook bij dit konijn gebeurd hoewel hij wel nog van zijn hooi eet etc. Morgen kan ik ook pas later in de middag de dierenarts bellen aangezien ik stage heb en al vaker niet kon gaan omdat het slecht ging met een konijn, dus of ze het nu nog accepteren is de vraag. Maar ik ga in elk geval morgen bellen en proberen een afspraak te maken en ik hoop dan dat ie niet net als dat vorige konijn alsnog dood gaat nadat hij naar de dierenarts is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het is, is lastig. Dat zal de da morgen uit moeten maken. Opzich pakte max ook wel af en toe brokjes aan als ik ze aangaf als hij haken had.

Sneu van je andere konijn. Dat is best schrikken en snap dat je dan extra bezorgd bent. Maar vermoedelijk is er ook iets anders aan de hand geweest met hem. Dehaken opzich overlijden ze niet aan. Dat zijn meer de gevolgen. Max is vele malen aan haakjes geholpen en dat is altijd goed gegaan. Maak je dus vooral niet te veel zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kon vandaag pas bij de dierenarts terecht. Hij had een klein maar scherp haakje op zijn kies maar hij had nog geen wondjes. Hij moet wel vannacht en morgen overdag daar blijven omdat de dierenarts dacht dat er misschien ook nog iets anders was aangezien hij meer ging eten i.p.v. minder. Hopelijk is er niks anders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was maar 1 beginnend haakje,ik was er vroeg bij :) maar hij is gisteren thuis gekomen, de dierenarts assistente zei al dat hij niet goed keutelde en ik heb cisaral drops gekregen maar ik krijg het met geen mogelijkheid toegediend. Niet met de handdoek methode, niks werkt, hij is erg lastig hiermee en niemand kan me helpen. En morgen word het lastig om naar de dierenarts te gaan, ik moet werken en ik heb de laatste tijd al veel vrij genomen om naar de dierenarts te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend dat je die Cisaral niet binnen krijgt. Ik heb ooit ook eens de handdoekmethode geprobeerd, maar dat lukte ook niet.

Ik zet het konijn met de achterkant naar mij toe, liefst in een doos of de onderkant van de reisbox. Dan hou ik met 1 hand om de kop de kop stil (klinkt een beetje eng) en met de andere hand spuit ik het via de zijkant in de mond. Meestal geven ze het heel even op en kan je het in de bek spuiten, je moet de spuit dan wel echt in de bek steken (is soms wat lastig om te zien) anders zit het medicijn er naast...

Wees er voor jezelf ook van overtuigt dat het gaat lukken, dat helpt ook heel erg.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd even goed in de houdgreep. Je breekt ze echt niet zomaar doormidden. Ik zet ze altijd met hun kont tegen mijn buik op tafel en hang over ze heen met mn borst op hun rug. Met mijn ene hand pak ik ze onder de kin en als je zachtjes op de wangen druk gaat de bek iets open en kun je met je vrije hand het spuitje naar binnen wurmen.

Stop em goed ver in de bek zodat je het achter op de tong spuit, dan moeten ze slikken en kunnen ze het niet meer uit hun mond laten lopen. ( de bek van een konijn is verrassend groot. Voel maar eens aan de zijkant van de kop tot hoever de onderkaak loopt. Zo diep is ook de bek :) )

En idd resoluut zijn. Jij bent de baas en het moet nou eenmaal. Hij heeft even niks te willen. Nadien geef ik meestal nog iets lekkers als beloning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .