Ga naar inhoud

Plast overal..


Mjpclaassen

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem! Wij hebben sinds een maand een nhd in huis gehaald, genaamd Louis, ram, bijna 3 maanden oud. vanaf dag 1 ging eigenlijk alles goed, hij deed zn behoefte altijd netjes in zn hok, af en toe wel eens een keuteltje op de grond maar nooit plas. Vandaag is dag 3 op rij dat hij uit het niets ineens in de huiskamer plast. Wat moet/kan ik hier aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plast of sproeit hij ?

Plassen, dan gaan ze er echt voor zitten zeg maar...

Sproeien is meer lukraak in de rondte of tijdens een sprongetje, 'plassen'

Dat laatste is meer een hormonenkwestie....Als oplossing zou je dan aan een castratie moeten denken...

Sowieso waarschijnlijk wel wenselijk..

Persoonlijk vind ik ongecastreerde heren wat 'lastig' worden als ze geslachtsrijp worden....

Lastig in de zin van, claimend, willen rijden etc...

Daarbij heb je een voordeel wanneer je besluit om hem een vriendinnetje te geven.....Hij is dan al geholpen..

Maar goed...eerst eens wachten wat je nu denkt dat het kan zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn flinke plassen, gaat ervoor zitten en rent daarna hard weg.

Ook gisteravond was het weer raak.. Het gebeurd alleen 's avonds heb ik wel gemerkt, misschien territorium afbakenen nu hij zich echt thuis voelt? Het is namelijk iedere keer op een andere plaats..

Zal ook eens naar de dierenarts gaan om een castratie te bespreken, bedankt voor de tip:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster heeft t in de puberteit ontzettend veel gedaan, zowel sproeien als gewoon overal plasjes neer leggen. Bij haar was het echt hormonaal en dus territorium afbakenen. Na de castratie was dit compleet over.

Wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor elk konijn werkt en dat ik nooit meer ergens een plasje vind, in het afgelopen half jaar ben ik misschien 2 plasjes van haar tegen gekomen, bij een plasje was ze ziek en bij het andere plasje stonden er net nieuwe meubels in de kamer dus allebei nog begrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar een castratie overwegen dan, het was deze week 5 keer raak, een beetje teveel van het goede als je het mij vraagt :)

Zet hem erna wel altijd direct in zn hok in de hoop dat het begint te dagen dat het niet gewaardeerd wordt wat hij doet maar het kan m niets schelen volgensmij...

Bedankt voor het reageren en de tips. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Mars hebben we dit ook gehad en na zijn castratie heeft hij het nooit meer gedaan. Nu is het Muffin (Voedster) en dit is zo erg dat ze het wel gemiddeld 3x per dag doet. Wij hebben een houten vloer liggen en deze ziet er niet meer uit! We willen haar volgende maand laten helpen (dan kunnen we vrij nemen) en hopen heel erg dat het dan op houd want dit is echt geen doen.

Dus ik zou voor Louis ook inderdaad goed over een castratie nadenken en wie weet kun je er in de toekomst dan nog een leuk vrouwtje voor hem bij nemen =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Afgelopen dinsdag is Louis gecastreerd. De eerste dag was hij natuurlijk helemaal niet zichzelf, vandaag leek het alsof er niets gebeurd was. Hij was weer zijn hyperactieve zelve, waar ik totaal geen probleem mee heb :), waar ik wel problemen mee heb is dat hij vandaag ook weer 2 keer binnen heeft geplast.. Is dit nog een gewoonte die nog uit zijn systeem moet of is het gewoon echt een slechte gewoonte van hem? weet het even niet zo goed wat ik er mee aan moet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat hij weer snel de oude is!


En maak je niet druk hij heeft nog steeds de hormonen in zijn lijfje die zijn pas met 6 tot 8 weken echt weg (over 2 weken is hij niet meer vruchtbaar) dus na 2 dagen is het niet te zeggen wat de toekomst brengt, laat eerst die hormonen eruit gaan en kijk dan de situatie opnieuw!


Succes! Geniet toch lekker van je Louis nu!


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .