Ga naar inhoud

Castratie Snuffy


danijelle

Aanbevolen berichten

Snuffy wordt a.s. dinsdag gecastreerd, zodat we over een aantal weken een vriendinnetje kunnen halen!

Waar ik me wel een beetje zorgen over maak, is dat Snuffy een buitenkonijn is. Ze hebben mij geadviseerd om Snuffy zeker de eerste dag binnen te houden, maar kan het kwaad om hem al wat eerder naar binnen te halen om te laten wennen aan het hok? En kan het dan kwaad om hem na een aantal dagen binnen zitten weer naar buiten te verplaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem pas binnen in het hok zetten als je bij de da vandaan komt, hoe langer je hem binnenlaat de meer kans dat hij zijn wintervacht los laat. Het wordt de komende dagen wel koud dus zou hem niet naar buiten doen als het vriest, je kan met de da overleggen hoe je het het beste kan doen. Ik heb hier niet zoveel ervaring in, wellicht dat andere nog ideeën hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, de castratie is achter de rug. Gelukkig heeft Snuffy al wat hooi en groenvoer op en drinkt hij er ook aardig op los. Dus dat zit wel goed! En de kranten blijken een erg leuk speeltje om mee te scheuren...

Waar ik me wel zorgen over maak, is dat zijn ontlasting nog niet op gang is gekomen. Is dit normaal na een operatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij blijft eten moet het er natuurlijk een keer uitkomen, zou je zeggen. Eet hij voldoende?

Vandaag maar goed in de gaten houden of hij blijft eten en gaat keutelen, anders zou ik vandaag nog even contact opnemen met de da, waarschijnlijk krijg je dan iets om zijn maagdarmen te stimuleren, of evt wat om te dwangvoeren. Het is wel normaal dat het wat achter blijft, toch een aanslag op het lijfje, daarom is het zo belangrijk dat ze goed eten voordat ze onder narcose gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen ben ik toch maar even met Snuffy naar de dierenarts gegaan, omdat ik het niet helemaal vertrouwde. Maar gelukkig zag alles er volgens de dierenarts goed uit (al vond Snuffy het wel nodig om zijn tandjes uit te testen op de dierenarts:P).

Er was geen sprake van een verstopping in de darmen en zijn buikje was goed gevuld, dus de dokter verwachte eigenlijk dat hij vandaag toch wel moet gaan keutelen. Hij heeft in ieder geval al flink geplast, dus dat is ook goed!

Verder eet hij op het moment echt enorm veel groente en hooi en laat hij zijn droogvoer al twee dagen staan. Het is net alsof hij wil zeggen: ik weet toch wel wat beter is! En Snuffy is gewoon weer Snuffy: kranten kapot scheuren, voerbak omgooien, tegen tralies klimmen, mijn hand likken en de drinkfles uit de houder gooien. Kortom: die wordt wel weer de oude!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we wachten nog steeds.. Snuffy vreet hooi en groente en piest er vrolijk op los, maar de keutels willen nog altijd niet. Ik heb van de dierenarts wel pijnstillers meegekregen, voor het geval ik dacht dat hij pijn zou hebben.. Maar ja, een konijn die laat merken dat hij pijn heeft is meestal geen goed teken... Maar hij is nog altijd even energiek als altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft inderdaad even geduurd... Het was zelfs zo erg dat mijn vriend (die normaal niet zo 'emotioneel' is) vannacht vier keer is opgestaan om te gaan kijken naar Snuffy haha. Maar inmiddels gaat alles goed! Hij (vr)eet, poept, piest en zet vooral het hele hok op z'n kop!

1782029_10203323940565138_1711574341_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .