Ga naar inhoud

E.C.


MaddyB

Aanbevolen berichten

Hallo Bunnybunchers...

Ik lees dat er redelijk veel konijntjes E.C. gekregen hebben hier...

Nu dit schrikt mij enorm af!

Symtomen die ik gelezen heb:

- Kopje scheef laten hangen

- Geen eetlust

- Vermageren

Zijn er nog specifieke symtomen waar je op moet letten?

Ik las hier ergens dat met het hoofdje schudden er ook 1 van zou zijn, klopt dit?

En in welke mate is dat dan?

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen eetlust zou ik niet als symptoom van Ec zien, de meeste konijnen met Ec eten nog steeds even goed, maar vallen desondanks toch af. Onverklaarbaar gewichtsverlies is wél een symptoom van Ec, net als zwakte in de achterhand, bv schuiven met de achterpootjes of niet op de achterpootjes kunnen staan, en niet te vergeten urinebrand of plotse onzindelijkheid qua urine. Kopje scheef hebben bijlange niet alle konijnen, hangt er vanaf hoe ver de Ec gevorderd is. Meestal komen er eerst andere, meer vage symptomen vooraleer het kopje scheef gaat hangen en een scheef kopje of met de oren schudden kan evengoed een oorontsteking of een vreemd voorwerp in het oor zijn.

Maar laat je hoofd niet gek maken, haast alle konijnen zijn drager van Ec, maar het komt maar tot uiting bij verminderde weerstand, stress ed. Het is zoals herpes simplex type 1 of koortsblaasjes bij mensen, de meeste dragen het bij zich maar hebben er nooit last van.

aangepast door mystique
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .