Ga naar inhoud

Keutelen afleren..


maximax

Aanbevolen berichten

Halo allemaal.

ik heb een vraagje, misschien komt dit gedrag jullie bekend voor?

Maxi keutelt de laatste tijd veel tijdens het spelen. In het begin vond ik het niet zo'n probleem maar het wordt steeds erger.. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, voornamelijk zijn keutels terug leggen in zijn hok waar hij normaliter zijn behoeftes doet ( voor de rest is hij helemaal zindelijk :biggrin: )..

Hij mag door het hele huis huppelen maar hij doet nu ook op de deurmat keutelen.

Ik leg elke x zijn keutels in zijn hok neer, maar hij lijkt het niet af te leren, hij is inmiddels al bijna 2 jaar. valt zoiets dan nog af te leren?

Heeft iemand tips hoe ik dithem af kan leren?

Rent jullie binnen konijn ook om jullie heen? dit is ZO schattig om te zien...:heart:

maar tijdens dat om mij heen rennen schijt hij ook lekker van zich af, dat wil k dus ook afleren..

alvast bedankt !

groetjes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verklaard een hoop ;) die rondjes rond je voeten wat je zo schattig vind is een soort paringsdans. Hij wil dus eigenlijk babykonijntjes maken met jou :P

Die keutels doet hij om zijn territorium af te bakenen. Deze keutels stinken ook meer dan zijn gewone keutels waarschijnlijk.

Dit is niet af te leren. Dit gedrag wordt gedreven door hormonen. Enige oplossing is dan ook hormonen weg halen. Castreren dus.

Mijn eerste ram had dit gedrag ook heel erg. Na castratie is dit gedrag volledig verdwenen. In mijn ogen belemmerd hormonaal gedrag ze ook enorm om leuke dingen te doen. Die hormonen maken dat hij nergens anders aan kan denken dan territorium afbakenen en voor nageslacht zorgen. (En niet omdat hij kleine konijntjes zo leuk vind ;))

Ander groot voordeel als hij gecastreerd wordt is dar hij met een leuke dame kan gaan samen wonen. Konijnen zijn immers groepsdieren en zijn gelukkiger met een maatje :)

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Luuk keutelt bij ons ook buiten zijn hok atijd op dezelfde plek, plassen soms ook. Maar dat is maar eens per twee a drie weken. Hij draait ook rondjes maar rijdt niet. Hij ligt ook altijd languit op zijn keutel plekje.

sterker nog, meestal alle keutels bij elkaar.

Zijn dit ook hormonen? of snapt ie zijn toilet niet? In zijn hok plas ie altijd op t toilet maar keutelt dr net voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahais dat zo?

Maar hij rent ook zeg maar rondjes om zijn hok en dan om mij heen, hij ziet mij benen als een soort hindernis denk ik, want als hij zo lief heeft gerend om mij heen en om ze hok en andere dingen dan laat ie zich op zijn zij rollen ( vaak aai ik hem daarna ook lekker op zijn kleedje ) dat is toch meer een kenmerk van spelen? Hij doet ook binkies om mij heen,, zou het echt een paring dans zijn?

Ja die keutels eet hij zo af en toe ook op .. maar ze plakken wel meer dan de normale keutels..

Hmmm maar wat zie jij als belemmering van leuke dingen doen? Hij speelt veel, ook met mij , kleedjes graven kusssen weggraven met dozen spelen, hindernissen voor hem maken.. en hij is dan lekker aan het rennen en rollen en binkies aan het doen, en hij is heel lief hij ishelemaal niet knorrig.. dus voorlopig laat ik ze balletjes lekker zitten denk ik...:)

Ik heb jammer genoeg niet echt de ruimte voor een 2e erbij.. ik denk ook wel dat hij gelukkig is, in de avond komt hij helemaal tegen me aan liggen en ik ben zo gek om hem dan de hele avond te aaien haha.

Maar ik denk idd dat het keutelen dan lastig wordt om af te leren.. igg bedankt voor je tip !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simba mn ieniminie dwergje heeft altijd buitengezeten..en is verre van zindelijk..

int begin vond ik dat wel vervelend..maar nu ze een kooi heeft met onderbak..vind ik het minder erg ;)

ik had eerst niks op de grond..bijhalve zeil..maar nu ik er hooi/stro/zaagsel en corbo in gegooit heb is mevrouw veel gelukkiger!

de graaft ..rent..slaapt zo leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .