Ga naar inhoud

Wat is verstandig?


sannieentom

Aanbevolen berichten

Ik zit met de volgende vraag.

Augustus 2012 is 1 van mijn konijntjes overleden aan snot. Zijn vriendinnetje had deze ziekte ook. Gelukkig heb ik haar er weer goed bovenop gekregen al was het inmiddels chronisch. Nog zeker ruim een jaar heeft zij vol levenslust en in redelijk goede gezondheid deel uitgemaakt van mijn leven. 14 december j.l is zei toch nog zeer plotseling overleden. Ik weet niet of dit gekomen is door haar chronische snot of misschien een hartstilstand. S'morgens leek er in iedergeval nog niets aan de hand en s'middags lag ze ineens dood in haar hok. Dit was een harde klap kan ik jullie vertellen. Maar ik zit met de volgende vraag. Ik wil dolgraag weer een nieuw koppel. Maar mijn konijntjes liepen altijd vrij rond door de woonkamer. Ik wil dus weten in hoeverre de bacterie (virus) wat de ziekte snot veroorzaakt, in je huis zit. Is het verstandig nog wat langer te wachten? Of is het inmiddels veilig voor een nieuw koppeltje. Hok en toebehoren heb ik weggegooid dus het nieuwe koppel zou een nieuw hok enz. Krijgen. Ik wil heel graag maar durf nog niet zo goed. Wil natuurlijk niet dat mijn nieuwe konijntjes ook ziek worden omdat ze hier in huis besmet worden. Heeft iemand hier misschien een antwoord op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is overleefd deze inderdaad niet lang in de omgeving. Veel konijnen zijn ook drager, maar komt het niet tot uiting, alleen wanneer de weerstand omlaag gaat of een ander konijn heel veel uitscheid.

Is er nooit een kweek genomen om welke bacterie het exact ging? Dat je daarop wellicht de dierenarts kan vragen en die kan zoeken hoelang deze bacterie kan leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is overleefd deze inderdaad niet lang in de omgeving. Veel konijnen zijn ook drager, maar komt het niet tot uiting, alleen wanneer de weerstand omlaag gaat of een ander konijn heel veel uitscheid.

Is er nooit een kweek genomen om welke bacterie het exact ging? Dat je daarop wellicht de dierenarts kan vragen en die kan zoeken hoelang deze bacterie kan leven.

Nee er is nooit een kweek genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .