Ga naar inhoud

Brokken mixen?


TakkieUtopiaKerst

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een huurwoning , ik heb nog geen toeslag maar dat is aangevraagd. Het is gewoon geen vetpot wat ik overhoudt , nu zit ik met 4 hongerige beestjes die bij mijn ouders blijven. Het hooi is goedkoper (baaltje van de boer 5 euro :) , kunnen ze paar maanden mee ) . Nu eten ze SS , gewoon heel duur voor mij nu. Nu dacht ik lekker mixen! HFST is een optie , Utopia heeft snel plakpoep zonder haar vezeltjes dus SS is belangrijk. Kerst-Dob en Nynke eten HFST alleen als het moet :P , maar als ik dat nou mix niet perse in 1 bak maar 2 bakken en dan dagelijks wegen (ze krijgen 100 gram SS nu , doen ze het prima op :) ) zou dat haalbaar zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als wij het met veel minder inkomen moeten doen zullen we ook kijken naar een alternatief,niks om je voor te schamen hoor en roeien met de riemen die je hebt.Ik zou het gewoon proberen en anders gewoon een ander merk dan HF,er is nog zoveel anders wat ook best goed kan zijn.Of anders misschien minder SS voeren en meer hooi.Hooi is toch het allerbelangrijkste.

PS:Gefeliciteerd met je eigen huisje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mengen moet geen problemen geven want je mengt compleet x compleet dus je houd complete brok over misschien andere kwaliteit maar grotendeels zit er wel hetzelfde in. Zeker als je ook vers groenvoer geeft.

Hier voer ik veel vers groenvoer en daarnaast krijgen ze bij mij kasper faunafood. Ze krijgen al zoveel goeds binnen door het groenvoer en fruit (wat ik weer heel goedkoop bij de groente boer koop en vaak ook krijg omdat het niet meer verkoopbaar is maar waar wij echter zelf ook nog gerust van durven te eten!) dat ik gerust goedkope biks durf te voeren. Doe ik ook al jaren zonder problemen.

Enne het is niets om je voor te schamen hoor. Als het hier wat minder is eten mijn honden ook alleen smuldier (goedkoopste vers vlees) of lotgering (nog iets goedkoper). Heb ik het wat beter dan krijgen ze betere merken. Roeien met de riemen die je hebt idd voor jezelf en je dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het inderdaad altijd proberen. Zeker als je het pas in de voerbak bij elkaar doet, dus 2 aparte zakken houdt.

Is het niet een idee om de konijnen die SS niet per sé nodig hebben helemaal over te zetten op HFST? Dat zal nog veel meer schelen dan wanneer je het mengt en HFST is ook een goed voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pocoloco , ik houdt ze apart dan ja en meng ze in de voerbak . Ik durf nog niet helemaal over op HFST omdat ik niet weet of Utopia dan plakpoep krijgt en met haar vacht wordt het knippen en de hele mik mak eronder in bad en dat is allemaal gestress omdat ik bezuinig op haar/hun voer. Wel bezuinig ik niet op hooi , dat krijgen ze extra veel. Ik kan het met een kleine zak HFST eerst uittesten en als het niet bevalt op 50/50 over :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger werd er altijd gezegd dat mengen niet goed was, omdat je dan uiteindelijk niet aan een complete voeding zat. Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig best regelmatig mijn voer meng ("arme beestjes" hier krijgen vaak het over de datumvoer en kapotte zakken die ik over hou uit de webwinkel) Maar ik ondervind geen nadelige gevolgen van het mengen. De basis is hier wel altijd schience selective, ik zorg dat dat er altijd voor 2/3e in zit. Maar dat is dan gemengd met hope farms supertrio, hope farms balance tot beaphar en tastybites of een mix er van. Overigens krijgen ze hier meer hooi en groenvoer dan brokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .