Ga naar inhoud

hoeveel en hoevaak voeren?


Adelinee

Aanbevolen berichten

He hallo

ik heb 2 konijntjes. ze krijgen van mij hfst voer.

maar hoeveel moet ik geven? ik heb ooit eens gehoord 20 gram per kilo

dus naja in de zomer wogen ze iets van 2 kilo dus 4 kilo samen. nu zijn ze meer gegroeid enzo. dus ongeveer 5x20 is 100 gram.

is dit genoeg.

ze ebben onbeperkt hooi. maar het is niet normaal hoeveel hooi ze eten... ze krijgen 2x per dag een halve emmer. ik doe een week/1 1/2 week over een plak hooi. van een baal... is dit niet erg?

mensen praten weleens met mn moeder dat juist zoveel hooi slecht is. en groente enzo ook.

ze zijn bij mij geen groente of fruit gewend maar zijn die mensen dan zo nondierenliefhebber?

ze drinken ook heel veel. hebben meer konijnen dit?

ze zijn met zn 2e en drinken zn een liter of 1 1/2 liter... is dit niet veel. als ik kijk naar een vriendin haar konijn lijkt dit mij echt best apsurt...

en als ik nu hier toch ben heb ik nog een vraagje :))

ik heb 2 wc staan maar helaas doet 1 van de 2 het niet in de wc. en geloof me ze plassen en keutelen echt enorm veel..

hoe kan ik ze het best zinnelijk maken?

stro enzo eruit is geen optie voor nu de kou enzo en heb het van de zomer gedaan maar ze plassen gewoon in hun hok. dat was echt enorm veel keukenpapier... nu kan ik best vaak even alles erin gooien maar heb het al vaak geprobeerd..

alvast bedankt voor jullie hulp en respect voor het lezen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja 20 gram per kilo ik geef mijn konijnen 's ochtens en 's avonds eten.

Veel hooi is juist goed en groenten zijn ook belangrijk!

Hoe je hem zindelijk krijgt weet ik niet..

Meestal helpt het als er uitwerpselen in de bak zitten...

Maar die andere poept er wel in dus dat zal er denk ik wel in zitten, toch? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja 20 gram per kilo ik geef mijn konijnen 's ochtens en 's avonds eten.

Veel hooi is juist goed en groenten zijn ook belangrijk!

Hoe je hem zindelijk krijgt weet ik niet..

Meestal helpt het als er uitwerpselen in de bak zitten...

Maar die andere poept er wel in dus dat zal er denk ik wel in zitten, toch? ;)

haha ja die wc dat is echt een grooot probleem. :) valt opzich wel mee.

ik ga het echt proberen maar voor mij is het best lastig want nu kan ik elk uurtje ff naar buiten lopen en alles goed doen maar straks zit ik weer op school. en dan heb ik niet heeel veel tijd. als je nagaat kwart over 7 doe ik de konijnen dan meestal heb ik een kwartier dus dat gaat prima alles doen maar om alles van de hele nacht in de wc te gooien dat kan pas gebeuren rond half 5. teminste soms poept de andere er in.

maar ik ga zowiz nog even wachten met alles weer schoon maken na oud en nieuw denk dat ze alles onder plassen... zonde van mn werk.

maarja nu vind ik het zn naar gezicht al die keutels en plas. dus ik gooi elke dag beetje stro erover en daaronden nog wat zaagsel...

trouwens zaagsel is tog ook slecht?

maar er komt verandering in hoor hennepvezel maar dat moet mn paps nog een x gaan halen (en dat gebeurt niet...) maar ik ga er wel achteraan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja die wc dat is echt een grooot probleem. :) valt opzich wel mee.

ik ga het echt proberen maar voor mij is het best lastig want nu kan ik elk uurtje ff naar buiten lopen en alles goed doen maar straks zit ik weer op school. en dan heb ik niet heeel veel tijd. als je nagaat kwart over 7 doe ik de konijnen dan meestal heb ik een kwartier dus dat gaat prima alles doen maar om alles van de hele nacht in de wc te gooien dat kan pas gebeuren rond half 5. teminste soms poept de andere er in.

maar ik ga zowiz nog even wachten met alles weer schoon maken na oud en nieuw denk dat ze alles onder plassen... zonde van mn werk.

maarja nu vind ik het zn naar gezicht al die keutels en plas. dus ik gooi elke dag beetje stro erover en daaronden nog wat zaagsel...

trouwens zaagsel is tog ook slecht?

maar er komt verandering in hoor hennepvezel maar dat moet mn paps nog een x gaan halen (en dat gebeurt niet...) maar ik ga er wel achteraan zitten.

Zaagsel absorbeert niet zo goed.

Hennepvezel weer wel.

Tja school is ook mijn grote tijdverspilling.. *zucht*

Dan maar even doorwerken in de klas en weinig huiswerk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaagsel absorbeert niet zo goed.

Hennepvezel weer wel.

Tja school is ook mijn grote tijdverspilling.. *zucht*

Dan maar even doorwerken in de klas en weinig huiswerk...

haha ging dat maar zo. grote presentatie van biologie 10 uur aan werken. nog eens een paar boekverslagen.. haha zeker tijdverdoening. en dan heb je nog eens 3 katten haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ging dat maar zo. grote presentatie van biologie 10 uur aan werken. nog eens een paar boekverslagen.. haha zeker tijdverdoening. en dan heb je nog eens 3 katten haha

Wij hebben gelukkig dat nog niet chille nederlandse docent :)

Maar onze biologie docent :( gelukkig nog geen grote presentatie ofzo pff...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben gelukkig dat nog niet chille nederlandse docent :)

Maar onze biologie docent :( gelukkig nog geen grote presentatie ofzo pff...

Haha tja werkstuk per persoon zit je er 19 uur aan. En laat staan oefenen erbij. Erg leuk als je het bij vriendinnen doen die euhh 1 1/4 uur van je vendaan wonen.. Haha op je vrije dag. Tja niet echt haha

Haha maar hoeveel drinken jou konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef ze maar wat ze nodig hebben hoor. Haar advies moet je met een korreltje zout nemen.. Zodra er iets in hun drinkpatroon veranderd, kan dat duiden op blaasproblemen. Maar als ze dit al drinken vanaf het begin, lekker zo laten! Net als hooi moet water er onbeperkt zijn :)

Helemaal mee eens. Sommige konijnen drinken nou eenmaal wat meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen wegen plm.1800 gram per nijn en eten samen:En volle emmer hooi per dag,50 gram SS/per konijn en andijvie,witlof en een stuk peen.Aan 20 gram per kilo hebben mijn nijnen echt niet genoeg dan worden ze te schraal.Hooi moet je altijd onbeperkt voeren dat is het belangrijkste onderdeel van het menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat 1.5 liter per dag erdoor heen aan water minimaal. Dan heb ik wel 4 vlaamse reuzen (waarvan 2 tussen half jaar/jaar leeftijd). Hooi krijgen ze onbeperkt en biks krijgen ze nog iets minder dan een halve kg per dag en dat krijgen ze aan het einde van de middag. 's ochtends krijgen ze altijd een behoorlijke tupperware schaal vol met een kop erop met groenvoer en fruit en 1 gedroogde boterham (voor zijn 4en dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wh bedankt allemaal voor jullie reacties.

ja ik weet niet precies was een gokje anderhalf liter haha ent klopt ik heb er vandaag 1 liter in gedaan en er zat nog wat in en 1 is niet helemaal gevuld maar dan klopt het ongeveer wel. euw ik weet niet hoe groot die drinkflesjes zijn. zowizo 1 van 500 en 1 van 600 en in van 300 dusja redelijk gegokt :) zoiets teminsten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

N persoonlijk vind ik het fijner om twee keer per dag te voerem, ze krijgen om 7 uur sochtends 100 gram havens samen (om half zwven, als mijn vader naar het werk gaat een wortel) dan als ik thuis ben om 12/1 uur en als ik naar school moet om half vier groentes en tussen vier en vijf een handbodempje zonnebloempitjes. En dan rond 7 uur savonds 120 gram biks. Voor de rest eten ze alleen hooi uit de baal zelf, heb dus geen overzicht hoeveel ze daarvan eten, als ze daar niet bij kunnen doen ze echt 3 dagen overeenhooiruif. Als ze los lopen eten ze wel met gemak een emmer in een uurtje... rare beesten

Link naar reactie
Delen op andere sites

N persoonlijk vind ik het fijner om twee keer per dag te voerem, ze krijgen om 7 uur sochtends 100 gram havens samen (om half zwven, als mijn vader naar het werk gaat een wortel) dan als ik thuis ben om 12/1 uur en als ik naar school moet om half vier groentes en tussen vier en vijf een handbodempje zonnebloempitjes. En dan rond 7 uur savonds 120 gram biks. Voor de rest eten ze alleen hooi uit de baal zelf, heb dus geen overzicht hoeveel ze daarvan eten, als ze daar niet bij kunnen doen ze echt 3 dagen overeenhooiruif. Als ze los lopen eten ze wel met gemak een emmer in een uurtje... rare beesten

haha zeker rare beesten.

ik geef normaal om kwart over 7 voer en om half 7. teminste dat doe ik niet in de vakantie dan is het meestal half 11 en 10 uur savonds.

ze krijgen geen groentes want mn moeder vind ze al een koning en koningin... tja dat valt wel mee maar met hun mooie hok enzo. (vind zij) dus zonnenbloempitjes waar zijn die goed voor?

en waar koop je die? dat zou mn moeder nog wel goed vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groente is opzich ook wel belangrijk, belangrijker dan brokjes.

Zelf geef ik altijd groente wat er in huis is, ik ga niet vaak apart groente voor ze kopen. Mag je niet de 'restjes' groente? Als er iets overblijft bijvoorbeeld. Of wat je moeder niet door het eten wilt doen, maar wat nog wel goed genoeg is voor de konijnen.

Heb je boven de poepbak al een hooiruif of een hooibal? Want vaak doen konijnen hun behoefte tijdens het eten. Dus misschien helpt het als je er hooi bij legt/hangt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je moeder kookt houdt ze toch vaak groenten 'resten' over. Bijvoorbeeld bij krop andijvie, die eten wij niet helemaal op dus kont gaan naar konijn, zelfde met witlof, Als ik appel eet geef ik konijn een stukje van de schil. Enzovoorts, ik koop dus helemaal niet veel speciaal voor het konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .