Ga naar inhoud

ideale menu voor mijn konijnen?


nijntjemimi

Aanbevolen berichten

hoi,

Ik heb twee konijnen en ze zijn allebei aan de dikke kant. We hebben hun brokken

al verminderd en ik vind op internet dat ze ongeveer 25 g voer per kg lichaamsgewicht moeten krijgen.

Maar mijn vraag is hoe zit het als je konijnen met twee zijn? Want dan krijgt de een meer dan de ander.

Voor de rest weet ik dat ze onbeperkt hooi en voldoende groentes moeten krijgen. Heeft nog iemand tips voor de groente?

Hoeveel moet ik ze geven, wanneer en hoe te combineren met de brokjes? Ze krijgen nu 's ochtens en

's avonds een handje brokken, moet ik dat verminderen naar 1x per dan en de andere keer groentes?

Dus bijv. 's ochtens wat groenten en 's avonds voer?

een hoop vragen maar ik hoop op een antwoord.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef mijn konijnen smorgens 1 1/2 handje voer (voor 3 konijnen) 3 bakken hooi (van die vervoer bakjes) en savonds wat witlof andijvie of soms eens stukje appel

maar een vriendin van mij geeft haar konijnen juist smorgens groentes en savonds brokjes.

ik geef mijn konijnen eigenlijk nooit k olselderij dus zou ik niet weten

aangepast door piccaso123
Link naar reactie
Delen op andere sites

zorgen dat ik het gewicht weet en dan denk ik verdelen over 's ochtens en 's avonds met voldoende groentes.

Moet je het voer als je twee konijnen samen hebt van allebij 20 g/kg konijn en dat dan in Ć©Ć©n bakje?

want dan krijgt de een meer dan de ander..

aangepast door nijntjemimi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het voer in een bak doen, ze zorgen allebei wel dat ze genoeg te eten hebben. Hou het wel een beetje in de gaten. Als een heel dik wordt en de ander erg afvalt dan lukt het niet. Maar dat is echt een hoge uitzondering.

Je hoeft niet per sƩ 2x biks te doen hoor. Je kan bijvoorbeeld ook sochtends biks en savonds groenten.

Hooi natuurlijk wel onbeperkt.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Ik heb twee konijnen en ze zijn allebei aan de dikke kant. We hebben hun brokken

al verminderd en ik vind op internet dat ze ongeveer 25 g voer per kg lichaamsgewicht moeten krijgen.

eerst gaven we ze het dubbele van wat ze nu krijgen :arf:

we hadden het al sinds een paar dagen verminderd maar we wilden ze ook meer

groentes geven omdat ze die ook nodig hebben en we ze die te weinig gaven en omdat die niet dik maken (buiten teveel wortels en fruit) maar wist niet hoe je dat het beste met het voer kan combineren.

aangepast door nijntjemimi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .