Ga naar inhoud

groenvoer teveel of te weinig?


omar55

Aanbevolen berichten

Hallo ik geef mijn 2 konijnen een bord met groenten dus: 2 schijfjes appel wat venkel en wat vortel en komkommer en ongeveer 9 stronken witlof en heb hun poep gekeken of het geen diaree is maar nee het zijn normale dikke bolletjes maar mijn vraag is of ik dit hun elke dag kan gevn en dat erboven is voor een dag...

War is jullie mening?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De witlof lijkt me wat veel per dag, maar ik heb meestal flinke stronken.

Je zou beter van wat meer soorten wat minder kunnen doen, dus 1 of 2 stronken witlof, een paar grote bladeren andijvie, 3 struikjes wortelloof, een handjevol rucola of veldsla enz.

Appel en wortel krijgen ze hier inderdaad ook alleen een enkel plakje/stukje, hier wel vrijwel elke dag.

En als je veel groente wilt geven misschien vaker op een dag kleinere porties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 9 stronken witlof een beetje overdreven veel ;),een stronkje per 2 konijnen is voldoende.Witlof bevat namelijk weinig vezels,en als ze dat erg veel krijgen dan heb je kans dat ze hun hooi minder goed gaan eten,en hooi bevat juist wel veel vezels die belangrijk zijn voor een goede darmwerking.Ik zelf voor voor 2 konijnen dagelijks:3-4 bladen andijvie,1 stronkje witlof,en een stuk wortel.Iets anders geef ik eigenlijk nooit,ik voer dus 3 soorten groente.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 9 stronken witlof een beetje overdreven veel ;),een stronkje per 2 konijnen is voldoende.Witlof bevat namelijk weinig vezels,en als ze dat erg veel krijgen dan heb je kans dat ze hun hooi minder goed gaan eten,en hooi bevat juist wel veel vezels die belangrijk zijn voor een goede darmwerking.Ik zelf voor voor 2 konijnen dagelijks:3-4 bladen andijvie,1 stronkje witlof,en een stuk wortel.Iets anders geef ik eigenlijk nooit,ik voer dus 3 soorten groente.

Maar wat ik hun geef vinde ze blijkbaar te weinig want ze eten dat in een half uur op !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat ik hun geef vinde ze blijkbaar te weinig want ze eten dat in een half uur op !
Maar wat hun vinden is niet zo belangrijk ;):),je moet ze voeren wat goed voor ze is.Geef ze liever een flinke berg hooi daar zijn ze wel even zoet mee.Groente is hartstikke gezond,maar als het menu van een konijn grotendeels bestaat uit witlof is dat niet in balans.Het hele gestel van een konijn is er op gebouwd om vezels te verteren,het hoofdmenu moet daarom juist bestaan uit goed hooi.De biks is bijzaak,en de groente is een gezonde aanvulling.En zoals ik al eerder schreef is Witlof een van de groentes waar het minste vezels in zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

even een vraagje...

mijn 2 konijnen krijgen 3 keer per dag groenvoer

in de ochtend groente

in de middag kruiden

in de avond groente

en de groente die ze tot nu toe krijgen is spinazie,witlof,soms wortel,venkel

kruiden bassilicum munt peterselie

vinden jullie dat genoeg en hoeveel mag een konijn krijgen?:bunny2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ik heb ene vraag mijn konijnen ( 2 konijnen) zijn heel erg gewend aan groenvoer nu ongeveer rond en jaar van jongs af aan en mijn vraag is is het wel gezond en goed om ze onbeperkt groenvoer te geven:$

ik weet het eigelijk niet maar jullie mening kan me daarbij helpen:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee nee mieschien verkeerd begrepen...^^

ze krijgen zoals altijd s"ochtends groenvoer en in de middag kruiden en in de avond kruiden

mijn vraag was of ze ook onbeperkt mogen..

sorry denk dat ik verkeerd heb geschreven...

sorry

aangepast door omar55
een foutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .