Ga naar inhoud

Gebroken poot


emma50

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn heeft denk ik zijn poot gebroken, hij kan niet meer lopen, ze sleept zichzelf door het hok echt heel zielig. Nou is mijn vraag wat moet ik doen?? Ik mag niet naar de dierenarts van mn vader (ik ben 13) want 'het kost zo ve geld'. Ik heb mn konijn nu apart in een klein hokje gedaan met voer en water binnen "pootbereik". Ze eet nog wel goed.

Wat kan ik doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn konijn heeft denk ik zijn poot gebroken, hij kan niet meer lopen, ze sleept zichzelf door het hok echt heel zielig. Nou is mijn vraag wat moet ik doen?? Ik mag niet naar de dierenarts van mn vader (ik ben 13) want 'het kost zo ve geld'. Ik heb mn konijn nu apart in een klein hokje gedaan met voer en water binnen "pootbereik". Ze eet nog wel goed.

Wat kan ik doen??

Toch naar de dierenarts gaan. Als je een konijn neemt moet je er rekening mee houden dat je ten alle tijden er verantwoordelijk voor bent. Ook als het geld gaat kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar de dierenarts lijkt me de enige juiste optie.

Als het pootje inderdaad gebroken is, heeft het konijn waarschijnlijk pijn. Maar misschien is er iets anders aan de hand wardoor je konijn vrlamd is. Dat kan alleen de dierenarts zeggen.

Jammer dat je vader als volwassen man denkt dat dit het juiste is om jou te leren. Ik hoop dat hij zich realiseert dat je een dier geen zorg mag ontzeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja..je begrijpt zelf al wat de beste weg is....

Helaas heeft je vader hier andere gedachten over en ben je met je 13 jaar afhankelijk van hem.

Eh...even een paar dingen:

Hij sleept zich door het hok:

Sleept hij met het hele onderlijf ?

OF

Sleept hij met 2 achterpoten ?

OF

Sleept hij met 1 achterpoot ?

Nog een paar vragen: Zit er kracht in beide pootjes ?:

Wanneer je je konijn optilt...

en je laat hem met ALLEEN de achterpoten licht op te tafel (mogen ook de handen van je vader zijn) steunen...

Merk je dan verschil in reactie van de poten ?

Dat het ene pootje zich bijv WEL afzet tegen de tafel of hierop kan staan, en de ander niet bijvoorbeeld...

Trekt hij 1 pootje op om de tafel maar niet te raken of hangt het er juist een beetje bij en ligt het slap op tafel ?

Verder raad ik je aan om je vaders wil, even te respecteren, maar vraag hem dan om HIER op Bunnybunch mee te lezen...om samen te kijken of er een oplossing gevonden kan worden....

Je praat over je vader, geen idee of er een moeder, opa, oma, tante, oom, goede buurman is ? Misschien kan die je helpen..

Misschien met je konijn, maar misschien ook wel om met je vader te praten om jou WEL naar de dierenarts te laten gaan....

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij zich door het hok sleept, dan gebruikt ze der voorpoten en 1 achterpoot. Dit heb ik haar alleen zaterdag zien doen.

Misschien is het ook wel handig om te weten dat ze al 6 is en altijd een grote buitenren heeft gehad waar ze veel holen heeft gegraven en kleintjes heeft opgevoed.

Haar gebroken pootje schokt ook de hele tijd....

Ik zal straks kijken hoe het mer de kracht in de achterpootjes zit. Mn opa ga ik ook even informeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de juiste zorg kan een konijn wel 12 jaar worden, dus 6 is nog helemaal niet zo oud. Dit is echter niet de juiste zorg. Waarschijnlijk heeft ze pijn en door de breuk kan er nog andere ellende ontstaan. (er vanuit gaande dat het echt een breuk is)

Ik snap dat je afhankelijk bent van je vader, maar ik vind dit echt vreselijk om te lezen. k hoop dat je opa meer gevoel heeft dan je vader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje zeg, het arme konijntje. Hopelijk kun je iemand vinden die bereid is om de kosten voor de dierenarts te betalen, want dit komt echt niet meer vanzelf goed. Als dit de eerste keer is dat je met haar naar de dierenarts gaat, heb je geluk gehad. Konijntjes zijn niet zo sterk en mankeren vaak wat. Hoe ouder ze worden, hoe vaker je waarschijnlijk naar de dierenarts zult moeten. Misschien is het goed om het hier eens met je vader over te hebben.. Als je iemand hebt gevonden die je wilt helpen met de dierenarts, kun je diegene eventueel ook met je vader laten praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer inderdaad zo snel mogelijk naar de DA te gaan. Wat vervelend dat je vader hier niet bij helpt. Ik hoop dat je bij je opa meer succes hebt en anders misschien een ander familielid of goede vrienden?

Dit is niet iets wat vanzelf over gaat en ze heeft de hulp/zorg echt nodig. Je zegt dat ze veel kleintjes heeft opgevoed. Zit ze nu alleen of heeft ze nog andere konijnen om d'r heen?

Heb je je vader al op BB laten meekijken, lezen?

Ik hoop echt dat je iemand vind die je met de kosten kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dier medische zorg ontzeggen is bij mijn weten bij wet verboden. Op het moment dat je een dier aanschaft ben je er verantwoordelijk voor. Wordt het dier ziek mag het niet lijden. Het beestje moet dus geholpen worden. En hoe weet je zonder contact met een dierenarts al dat het te duur is? Wellicht is het met een flesje medicatie van 20 euro op te lossen. En mocht het naar je vaders mening toch de spuigaten uitlopen is inslapen nog altijd een betere optie dan niks doen.

ik snap dat je situatie erg lastig is. Ik hoop dat je snel een oplossing vind. Misschien kun je voorstellen zelf (een deel van) de kosten te betalen? Je wilt in iedergeval je verantwoordelijkheid tonen en dat vind ik heel goed van je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook nog opgezocht:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005662/geldigheidsdatum_25-06-2012#HoofdstukIII_Afdeling1_Artikel36

Artikel 37

Het is de houder van een dier verboden aan een dier de nodige verzorging te onthouden.

het is dus inderdaad niet alleen zielig, maar ook nog een strafbaar. ( niet om je bang te maken hoor, maar meer ter info)

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat erg! Inderdaad zo snel mogelijk naar de dierenarts met dat arme beestje.

Misschien kun je tot die tijd ook even zorgen dat het je konijntje aan niets ontbreekt. Het is goed dat ze eet!

Ik heb hier ook wel eens gelezen dat bepaalde kruiden rustgevend of pijnstillend kunnen werken. Volgens mij kamille?

Moet je maar eens opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .