Ga naar inhoud

zindelijkheid & soortgenootje


Reneebee

Aanbevolen berichten

Hoi Iedereen!

Ik heb een probleem. Poef is 3 weken geleden gecastreerd. Hij was eerst altijd zindelijk, maar toen hij ongeveer 5 maanden was begon hij buiten het hok te keutelen en te plassen. Ik gaf de puberteit de schuld, dus ik kreeg mijn vriend zo ver dat we hem gingen castreren en daarna zou ik er een vriendinnetje bij mogen voor hem!

Nu, 3 weken na zijn castratie, is hij nog steeds bezig met buiten het hok keutelen en plassen. Hij doet dit op de 3 m2 voor zijn kooi, en ook wanneer ik hem een kleed of kussen geeft (hij vind het heerlijk om daar in te graven ed)

Als hij niet zindelijk word wil mijn vriend ook geen tweede konijn :(

Het lijkt wel of hij het er om doet, want als we hem 'betrappen' rent hij snel zijn hok in (omdat we hem eerst altijd een kwartiertje in zijn hok deden als hij buiten de kooi plaste)

- Zodra ik hem op zijn toiletje zie geef ik hem daarna een snoepje als beloning, maar ja ik kan natuurlijk niet altijd in de gaten houden wanneer hij op zijn WC zit. En eerst mocht hij altijd heel de dag door de keuken lopen, ook als ik weg was, maar nu doe ik dat ook niet meer omdat ik dan als ik thuis kom de hele bende kan opruimen.

- Ik doe steeds alle keutels in zijn toilet, en als hij heeft geplast doe ik niet het keukenrol waar ik zijn plas mee op dep in zijn toilet want dan gaat hij het keukenrol opeten.

- Overal waar hij heeft geplast, maak ik schoon met schoonmaakazijn.

- Ik heb ook al een extra plasbak in de ruimte voor zijn kooi gezet, en daar plast/keutelt ie precies omheen!

- Ik geef hem nu ook geen kleden of kussens meer, jammer want dat vind hij altijd wel super leuk om mee te spelen

Voor mijn gevoel heb ik dus alle tips die in andere topics staan geprobeerd, maar het helpt allemaal niet.

Heeft iemand nog een goed idee? Ik hoop het wel want dan kan ik eindelijk een vriendinnetje voor hem zoeken!

aangepast door Reneebee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen wij onze konijnen kregen plasten en poepten ze overal in het hok. We bleven schoonmaken. Toen we een extra hok kochten zat hier nog 'n oud toilet in van de vorige eigenaren. Hier legden we kranten en bodem bedekking in en zetten dit in het hok van onze konijnen. Ze gingen hier steeds meer op plassen en soms poepen. Nu een maand later poepen ze alleen nog in het hok en plassen doen ze in de toiletjes. Inmiddels hebben we de oude vervangen door 2 nieuwe maar misschien dat de geur van 'n vreemd konijn heeft geholpen??? Daar heb ik verder geen verstand van maar dat is het enige wat ik zou kunnen verzinnen. En geduld is denk ik ook belangrijk bij ons duurde het 'n maand en is het nog steeds voornamelijk het plassen wat ze erop doen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .