Ga naar inhoud

Welke korrel


ChloeG

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk staat het hier ergens al, maar vind het moeilijk om het te vinden.

Hoe kies ik de juiste korrels uit? Ik had een zak gemengd voer gekregen. Dus ik geef die nu tot die op is.

En dan best eentje met enkel de groene korrels hé? Maar welke? Waarop moet ik letten bij het kiezen van de juiste korrel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er aan wat je belangrijk vind. Ik heb zelf een konijn gehad met darmproblemen en 1 met blaasproblemen, dus ik vind de vezels en calcium erg belangrijk zo veel mogelijk vezels en niet meer dan 0.6% calcium. (Dit geld voor mij, meeste houden onder de 1% aan, maar dit was voor mijn konijn dus nog teveel)

Daarnaast vind ik toegevoegde suikers onnodig, ongezond en dikmakend, dus die wil ik er liever niet in hebben.

ik ben dan uitgekomen bij de voeders van supreme. Alle voeders, behalve het gemengde voer, voldoen aan mijn persoonlijke eisen. Ik voer zelf de tasty bites.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat jouw konijnen het er goed op doen. Elk konijn is anders. Hier wordt veel science selective gevoerd, maar mijn vorige konijn deed het er niet goed op, hij kreeg er snel haken mee op zn kiezen. Dan kan de brok in theorie nog zo mooi zijn, maar toch ongeschikt. In de basis kun je naar de analyse kijken, maar het is toch ondervinden hoe een konijn het er op doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef nu cuni complete, hij kreeg dat waar hij vandaan komt en de dierenarts heeft mij gezegd dat dat een van de betere voeders was. Ik heb ook getwijfeld om over te schakelen op SS omdat dat hier vaak geadviseerd wordt, maar met dit voer gaat het prima en de ingrediënten zitten ook goed dus blijf ik voorlopig maar bij het huidige. (Dit is ook veel makkelijker te krijgen in België vind ik, of nou ja toch in mijn buurt, niet dat ik het daarom doe, maar het is wel extra handig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe pak ik dat dan het beste aan? Die overschakeling..
Gewoon ander voer kopen en dat geven.Als je een konijn op straat vind dan weet je ook niet wat hij bij zijn vorige adres at.Ik heb mijn konijnen gewoon in ene overgezet op Supreme Science Selective en dat ging bij beide nijnen perfect.Mijn dierenarts zweert bij SS.Het is naar zeggen de best verkrijgbare biks op dit moment kwa samenstelling en vitamine en mineralen.Van analyses heb ik geen verstand maar dat zegt onze da dus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .