Ga naar inhoud

Duimen voor Stamper


Stamper2011

Aanbevolen berichten

Vanmiddag viel het mij op dat Stamper er compleet verkrampt bij lag, hij was daarnaast behoorlijk passief, reageerde vrijwel nergens op, wou niet eten, plaste ineens op de grond en bleef gewoon liggen, hij wou steeds drinken maar deed het uiteindelijk toch maar niet, lag half in zijn drinkbak, toen mijn vriend hem op schoot nam, wat hij normaal gesproken vreselijk vindt, reageerde hij niet eens. Ik merkte heel duidelijk dat hij totaal niet zichzelf was en dat er echt iets niet goed was. Meteen de dierenarts gebeld, waar wij vervolgens vrijwel direct terecht konden. Daar is hij vervolgens uitgebreid onderzocht. Ik was erg bang voor gas maar dat bleek het gelukkig niet te zijn. Er bleek ook geen sprake te zijn van een verstopping. Hij bleek geen haken te hebben. De dierenarts vond zijn oogjes er goed uitzien. Zijn temperatuur bleek goed te zijn. Hij kan nog normaal lopen. Al met al was er niks afwijkends te vinden. Het viel alleen wel op dat Stamper behoorlijk passief is en dat hij pijn heeft maar wat die pijn veroorzaakt is dus nog onduidelijk. Hij heeft een injectie gekregen met pijnstilling en een injectie om de darmen op gang te houden. Hij wil alleen nog steeds niks eten en ligt er nog steeds als een hoopje ellende bij. Als hij niet snel zelf wat gaat eten, moet ik beginnen met dwangvoeren. De komende dagen moet ik hem ook sowieso pijnstilling blijven geven. Ik hoop echt zo dat hij snel weer zelf wat gaat eten, dat hij zich snel weer wat beter gaat voelen en dat het weer helemaal goed komt met mijn mannetje. Ik kan behoorlijk slecht tegen dit soort dingen. Willen jullie voor hem duimen?

aangepast door Stamper2011
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat snap ik, mijn konijn wilden vorig jaar ook niet meer eten en alles kwam ook weer naar buiten en op den duur was ze zo mager dat we dachten dat ze het niet ging reden, maar we hebben niet opgegeven op den duur werd ze weer actiever en bleef eten ook binnen en met de tijd is ze ook weer op oude gewicht gekomen. Het is gelukkig allemaal goed gekomen, dus volhouden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het duimen!

Nico: Hier komt het vast ook wel weer goed. Ik vind het alleen altijd behoorlijk eng als 1 van mijn konijnen niet wil eten. In Mei ben ik 1 van mijn konijnen verloren door gas, waardoor de schrik er nog altijd goed in zit. Ik moet er niet aan denken om nog een konijn te verliezen. Gelukkig blijkt er bij Stamper geen sprake te zijn van gas maar wat het wel is? De dierenarts heeft hem uitgebreid onderzocht maar heeft echt niks afwijkends kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.... ik heb dit nooit meegemaakt met een konijn, maar is het zeker dat Stamper nergens een wondje heeft? Misschien een wat diepere kras? Mijn kat was ook op een dag zo apathisch als maar zijn kon - bood geen enkele weerstand - en zij bleek bloedvergiftiging te hebben opgelopen. (Door een wondje, veroorzaakt door waarschijnlijk een nagel met bacteriën eronder, dat we pas bij de DA ontdekten omdat het echt verstopt in haar oksel zat.)

Antibiotica heeft toen gelijk enorm geholpen.

Geen idee hoor, of het dat kan zijn, maar het schoot me even te binnen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken en duimen allemaal!

Stamper is helaas nog niet weer zichzelf maar begint inmiddels wel weer een klein beetje zelfstandig te eten, als je maar lang genoeg aan blijft dringen. Het is niet veel wat hij binnen krijgt, maar alle beetjes helpen en het is een begin natuurlijk.

Verder doet hij niks anders dan slapen en zit duidelijk niet lekker in zijn vel. Ik vraag mij nog steeds af wat er met mijn mannetje aan de hand is. Wel heel lastig als je goed merkt dat er wat aan de hand is, maar je geen idee hebt wat de oorzaak is.

Babbely: Ik kan mij echt niet voorstellen dat er sprake is of is geweest van epileptie. Het zag er eerder uit als totaal niet weten hoe hij moest gaan zitten of liggen vanwege pijn. Hij ligt er nou wel gewoon normaal bij, zoals hij dat normaal gesproken ook doet.

Marjoleintje: Ik heb zelf geen enkele wondje kunnen ontdekken en de dierenarts heeft ook geen wondjes gezien.

De dierenarts denkt dat hij misschien een rare sprong heeft gemaakt of ergens tegen aan is gebotst, waar hij nou last van heeft. Hij verwacht dat het binnen een paar dagen wel weer over zal zijn gezien er totaal niks afwijkends te vinden is. Zo niet dan moeten we terug komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stamper is inderdaad een eerste klas pechkonijntje. Dat begon al toen hij nog maar net bij ons was. Wij noemen hem dan ook vaak Stumpertje in plaats van Stamper. Ik heb het vaak behoorlijk met hem te doen. Hij zit nou ook heel zielig in zijn hok met zijn oogjes dicht, eigenlijk de hele ochtend al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .