Ga naar inhoud

iemand ervaring met konijn zonder tanden


bepster

Aanbevolen berichten

Als het allemaal goed gaat dan krijgen we woensdag een konijntje uit de opvang erbij, zijn tandjes zijn operatief verwijderd omdat ze doorgroeiden. Op zich heb ik daar verder geen problemen mee en volgens de opvang kan hij zich prima redden zonder zijn tanden. Maar moet ik nog ergens goed op letten en heeft iemand er ervaring mee. Hoorde dat de biks prima ging en dat de groente wat klein gesneden moest worden. Is het zo dat ze meer moeite hebben om de blindedsrmkeutels op te eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, absoluut. Een van mijn voedstertjes is ook tandloos. Ze eet alles, hooi, groente, biks. En maakt haar niet uit hoe groot het is. Het enige is dat ze dingen niet door kan bijten. Vermalen doen ze toch met hun kiesjes, zoals ieder konijn, en oppakken doen de tandeloze konijntjes het met hun lippen. Daar leren ze zo snel mee omgaan! Mijn voedster heeft er nooit problemen mee gehad. Sterker nog, als ik haar betuttel door dingen voor haar klein te maken, wil ze het niet eens.. Ze is daarin wel echt een geval apart!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .