Ga naar inhoud

Puber konijn


Pomme

Aanbevolen berichten

Heey iedereen,

Pomme is sinds kort aan het puberen en een van de bijkomstigheden is dat hij nu plast als hij bij me vriend op schoot zit.

Heel gek, maar bij mij doet hij dat niet.

Ook heeft hij een nieuwe tik ontwikkeld van ontsnappen. Hij trekt hele dag aan de tralies van ze ren en ik krijg dit niet afgeleerd.

Hij heeft ongeveer 6 vierkante meter ruimte in m'n kamer ( ja ik woon op kamers).

Dit is al vrij lastig want wij moeten nu zelf t hek van de ren over om in ons deel van de kamer te komen.

Iemand ideeën wat ik hier aan kan doen?

ik weet niet of hij al oud genoeg is om te castreren en of dit wel geeft in dit geval.

Gr,

Baasje van Pomme

ps. als iemand nog een dierenarts in de buurt van amsterdam zuidoost weet zou dat ook enorm helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je je kamer niet konijnproof kunnen maken? dan hoeft hij niet de hele tijd aan de tralies van je ren te knagen en hoef jij niet moeilijk te doen om in jullie deel van de kamer te komen.. Ik weet niet of je van plan was nog een vriendinnetje voor hem te halen, maar ben je dat van plan moet hij zowieso gecastreerd worden maar of dat nou helpt tegen tralies knagen.. ik denk het niet het is hier ook een hobby xD castreren kan zodra de balletjes goed ingedaald zijn (ong. 16 weken soms al eerder) ik zou gewoon even rond bellen naar dierenartsen in de buurt om te vragen vanaf wanneer zij castreren. als je nog een dierenarts zoekt (dat haal ik eruit bij die ps) zou je even kunnen kijken of er hier een tussen staat: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-%28vernieuwd%29 ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat je er wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey,

Pomme is nu 6 weken bij ons.

Konijnproof maken gaat niet lukken :P, ik ben informatica student in een kamer met maar 1 stopcontact, dus de helft van de kamer is een grote draad van verlengsnoeren.

Of zn balletjes goed zijn ingedaald weet ik niet. ze zijn wel zichtbaar, maar t lijken meer op platgedrukte doperwten.

In die lijst staat inderdaad een dierenarts in amsterdam... wel eentje aan de andere kant van de stad, dats een beetje lastig als je afhankelijk bent van het ov...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is Pomme dan als hij 6 weken bij jullie is? Anders gewoon even bij de DA langsgaan om te checken wanneer hij gecastreerd kan worden.

Een vriendinnetje zou wel kunnen helpen, tralieknagen kan een teken van verveling/eenzaamheid zijn. Gezien konijnen soortgenoten zijn zal je konijn dit vast erg waarderen. Ook speelgoed etc kan afleiding geven, tijdelijk kan je hem misschien een knuffel geven ofzo. Kartonnen dozen en tunnels zijn ook vaak wel populair als speelgoed ;)

Hier op de site kan je veel lezen over koppelen etc. Qua kosten van castratie loont het nog wel eens om even rond te bellen, de een vraagt veel meer dan een ander.

Over het schootplassen, ik zou zeggen laat hem lekker lopen zodat hij zelf naar zijn wc kan. Want dit is misschien wat lastig als hij op schoot zit? Als ze het eenmaal doen kunnen ze er eenvoudig een gewoonte van maken.

Misschien kun je met het hekwerk in je kamer het zo maken dat je een gedeelte open en dicht kan doen zodat je er zelf ook nog makkelijk doorkan? Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speelgoed zijn we nu aan het afwisselen :P als hij teveel in ze kooi had staan was hij er na een week op uitgekeken.

Vriendinnetje komt er sowieso.. punt is dat ik die niet apart kan houden want zoveel ruimte heb ik niet in deze kamer.

Dus zal toch moeten afwachten tot Pomme gecastreerd is.

Ik heb gelezen dat zodra de ballen zichtbaar zijn het mogelijk was om hem te laten castreren, al heb ik nog wel het idee dat ze aan het groeien zijn.

Vroeger liet hij duidelijk merken als hij op schoot zat en moest plassen.

Dan ging hij heen en weer lopen en had je nog alle tijd om hem op de wc te zetten.

Nu blijft hij gewoon lekker relaxt languit liggen zodat je het pas door heb als langs je been loopt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ook wat ik bedoelde inderdaad, pas een vrouwtje halen als je ram gecastreerd is! Nu kan hij niet veilig bij een vrouwtje zonder risico dus dat is zeker niet handig. Als hij gecastreerd is kun je evt met hem naar een opvang zodat hij zelf een vriendinnetje kan zoeken met wie het klikt. Wat wel belangrijk is dat je dan thuis neutraal terrein hebt waar je kunt koppelen, de badkamer/gang misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .