Ga naar inhoud

Konijn eet hennepvezel?


Cuni

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ons konijn heeft een kooi en daarin ligt hennepvezel. Nu lijkt het erop (we zijn er niet zeker van) dat het konijntje het opeet, terwijl hij nog genoeg korrels heeft waarvan hij normaliter smult. Is dit erg? Kan dat spul kwaad? Het lijkt in ieder geval niet zo goed...

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden dit zelf met zaagsel. We zijn toen over gestapt op hennepvezel. Ook dit probeerde ze de eerste keer te eten maar daarna niet meer. Het is niet erg als ze een heel klein beetje binnen krijgen. Het kan soms ook wek eens tussen de brokjes of groente terecht komen maar veel of echt "bewust" eten is een ander verhaal. Ik zou het even in de gaten houden en als het zo blijft overstappen om een andere bodembedekking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij doen dat ook wel eens, gewoon omdat het kan denk ik :lol: zolang het geen kilo's zijn en er verstopping ontstaat is het naar mijn idee geen probleem. Hennepvezel is ook maar gewoon hout

Edit: de mijne aten bijvoorbeeld van de houtkorrels zoveel dat het biks bleef liggen. Ja das natuurlijk niet de bedoeling..gewoon even in de gaten houden dus

aangepast door Nouck
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hennepvezel is niet slecht voor ze. Er zitten niet veel voedingsstoffen in, maar net als stro zorgt het ook voor een bepaalde mate aan ruwe vezels. Dat is juist goed voor de spijsvertering, niet slecht dus :) Vaak beginnen konijnen er mee uit verveling inderdaad. Ligt er wel voldoende vers hooi in het hok? Eventueel zou je daar nog kruiden door kunnen mengen of kruidenhooi kopen om ze wat meer te motiveren hooi te knabbelen ipv hennepvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hennepvezel ligt bij mij onder het stro dus dan komen ze er niet aan, maar laatst was ik even snel 1 plekje aan het verschonen en begon Leyla wild aan de hennepvezel te knabbelen, mal beest :P

Maargoed ze probeert ook de knopen van mn uggs op te eten..

Het kan geen kwaad, maar ik zou wel even in de gaten houden hoeveel je konijn er van eet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal!

Heel erg bedank voor de reacties! Hij heeft niets meer van de bodembedekking gegeten, gelukkig. Misschien was het een brokje, of hooi. Maar ja, hij eet geen hennepvezel meer! :D

Hij heeft veeeeel vers hooi in en buiten zijn kooi. Hij heeft ook veel speeltjes gekregen. :) Het gaat gelukkig goed met onze Cuni!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .