Ga naar inhoud

Welk voer?


Gast xXliesjuhhhXx

Aanbevolen berichten

Gast xXliesjuhhhXx

Hooii,,

ik geef nu van havens voer van de fokker nog ik zit het nu te mengen met beaphar Xtravital Care + maar dat vind die zo onzettend lekker! dat ik het vaak gewoon als snoepje geef dus nu zit ik er aan te denken om het gewoon als snoepje te gaan geven, maar nou weet ik dus niet welk voer ik dan moet geven? want mijn Broer zijn konijn krijgt Puik biks maar ik weet niet of dat goed is? of dat ik beter wat anders kan geven?

ik weet niet of informatie over mijn konijn handig is?

hij weegt 790 Gram

is een kleurdwerg

en is nu 11 weken precies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Science Selective wordt over het algemeen erg goed bevonden en ook door dierenartsen aanbevolen, dus dit kan je best geven. Je moet het wel geleidelijk aan doen, niet in eenmaal ander voer geven.

Hoeveel je geeft hangt af van wat je konijn ernaast krijgt qua hooi en groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx
Science Selective wordt over het algemeen erg goed bevonden en ook door dierenartsen aanbevolen, dus dit kan je best geven. Je moet het wel geleidelijk aan doen, niet in eenmaal ander voer geven.

Hoeveel je geeft hangt af van wat je konijn ernaast krijgt qua hooi en groenvoer.

Okeejj :) maar soms lees ik ook wel dat Science Selective ook weer te veel van het goede is bij gezonde konijnen dat het beter is voor konijnen met darmproblemen ofzo dus daar ben ik ook niet helemaal uit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat lees ik ook weleens, ik zou het ook niet precies weten. Je moet gewoon een beejte proberen, telkens voorzichtig aan ander voer laten wennen en kijken waar ze het goed op doen.

Misschien is Science Selective voor jou konijnen wel helemaal niet zo geschikt. Die van mij krijgen Xtra Vital en daar zijn ze tevreden mee en ze doen het prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik geef sinds kort mijn konijn science selective... dit omdat hij een tijdje geleden last heeft gehad van een ontstopping. In de dierenwinkel zeiden ze dat dit het beste voer was en daarna kwam hope farms als goede 2e. Ik heb speciaal voor science selective gekozen omdat ik herhaling van verstopping wilde voorkomen, het beste voor mijn konijn wilde en geen gemengd voer wilde. Het is wel prijzig voer maar ik heb het voor mijn konijn over :bunny1:

En ik moet zeggen na een paar weken geven van science selective dat hij het erg goed op doet. Hij vind het super lekker en zijn vachtje begint er zelfs van de glimmen. Enige nadeel naast dat het wat aan de prijzige kant is, is dat hij er wel meer van gaat poepen. Maar ach beter teveel poepen dan niet meer kunnen poepen door verstopping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef ook science selective. ikben dit gaan geven nadat een vann mijn twee konijnen als baby zijnde een darminfectie heeft gehad en ikdit op advies van de dierenats ben gaan geven!

ze vinden hem beiden heerlijk. en idd hun vacht glanst er helemaal van!

ik betaal voor een zak science ongeveer een 6 euro...

laatst viel em toevallig op dat de dierenwinkel hier in de buurt de science selective ook in de "schep bakken"heeft liggen.

je betaald dan dus geen verpakkingsmateriaal en daardoor word de brok iets goedkoper!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .