Ga naar inhoud

Rabbit Agility...


rachelwitje

Aanbevolen berichten

Ik had een Ram waarmee ik Agillity deed. Ik deed dit ook zonder tuigje. Mijn Ram (Blitz) vond dit geweldig. Ik had een hindernis gekocht. Hindernis heette Bunny Hop 2 geloof ik. Ben persoonlijk wel een voorstander van Agillity, zolang het konijntje het ook leuk vind. Wel moet je oppassen met Agillity. Je kant beter langzaam opbouwen. Dwing je konijn niet. Belonen is een belangrijk punt. Let op! Niet elk konijn vindt het leuk!

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf begonnen met wcrolletjes en wilgentakken ertussen, haha.

Geen tuigje gebruiken inderdaad, als het konijn er plezier in heeft dan luistert hij vanzelf wel. Mijn Cubi heeft heel goed door welke commando's wat betekend en weet ook precies wat hij moet doen om een snoepje te krijgen inmiddels. Als ik de hindernis in de kamer zet en niks zeg springt hij er nu ook overheen en komt vervolgens zn snoepje halen :P

Je moet inderdaad gewoon laag beginnen en lekkers gebruiken als beloning. Gebruik een klikker of commando's en wees daar duidelijk in. Gebruik geen commando's die veel op elkaar lijken qua klank en het liefst zo kort mogelijk. Cubi kent nu 'in', 'op', 'nee' en 'af'. Die kan hij duidelijk onderscheiden. Begin met het trainen in hele korte sessies. Als hij zijn aandacht kwijt raakt laat hem dan ook gewoon gaan en ga de volgende keer weer verder. Hij raakt alleen maar gefrustreerd als hij het niet begrijpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu bezig de kleinste te trainen met de clicker ze is heel nieuwschierig wat een groot voordeel geeft. ik zelf ben bij al mijn konijnen eigenlijk begonnen met het commando hoog en van daar uit verder gegaan. er zijn verschillende manieren om konijnen te trainen wat ik zelf de beste methode vind is positieve dingen belonen ( jij zegt hoog zij doet hoog) en negatieve dingen te nergeren je wil immers niet dat zij het trainen als iets onprettigs ervaart. Waar je wel op moet letten is het tijdstip waar op je traint het is natuurlijk niet handig om te trainen net nadat ze gegeten hebben. zelf train ik altijd voor het eten zodat ze honger hebben met als beloning vaak brokjes of groenvoer. ergens op bb is ook een algemeen clickertopic (ik kon m zo snel niet vinden) misschien dat je daar nog iets aan hebt..

aangepast door bunbun beauty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .