Ga naar inhoud

Nachtmerrie van de Nijnen-mama in mij..


Mi3k

Aanbevolen berichten

Zoals altijd stond ik vroeg naast mn bed (5:45) en deed mijn ochtend ritueel. Toen ik beneden kwam kreeg ik een warme begroeting van Gijs, maar Floortje zal levenloos in de hoek van de kooi. Ze reageerde totaal niet op mij en al helemaal niet op eten. Ook toen ik probeerde haar naar de brokjes te lokken bleef ze zitten, aan haar lichaamshouding zag ik al dat ze niet happy was.

Toen Gijs halverwege de brokjes was heb ik het bakje maar weg gezet. En mijn man, die boven ziek op bed lag, gevraagd om het later te geven. Maar ook bij hem zat ze stil in haar hoekje en was niet in beweging te krijgen met al het lekkers dat we in huis hadden.

Op mijn advies heeft hij naar de dierenarts gebeld en die wilden toch wel even naar haar kijken, ze vonden een bult in haar buik maar ze reageerde niet echt tijdens het onderzoek (geen pijn??). Toch kreeg ze pijnstillers en vermoedden ze dat ze last heeft van obstipatie, dus ook een laxerend middel ging er achter aan. Ik ben echt zo blij dat mijn mannetje met hoge koorts thuis was en dat hij de energie heeft opgebracht om haar weg te brengen anders had ze nog een paar uur langer moeten wachten op hulp..

Aan het eind van de middag bleek dat we haar niet mee naar huis kregen dus heb ik zelf Gijs naar de dierenarts gebracht. Dan zitten ze in ieder geval niet alleen en verstoord het de prille koppeling niet teveel. Ze was al wel veel levender zei de assistente, maar ze at nog niet echt en ze keutelde al helemaal niet.

Nu is het dus stil in huis en zitten mijn nijntjes hemelsbreed op 100 m afstand bij de dierenarts, de nijnen-mama in mij is best wel bezorgd. Ik hoop maar dat ze die poepjes snel kwijtraakt want ik mis ze nu al!!

Ps. ik moest even mijn verhaal kwijt en ik denk dat ik jullie er wel mee mag vervelen ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor mijn late berichtje. Floor en Gijs zijn nog steeds bij de dierenarts. Mijn man heeft gister 2 keer gebelt en beide keren ging het beter, ze heeft inmiddels gepoept maar voor de zekerheid wilden ze haar nog even houden.

Waarschijnlijk mag ze dan vanmiddag wel echt naar huis. Ik hoop het maar, ik weet niet hoe dat in het weekend gaat maar straks wordt het pas maandag.

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een update,

Gisteren aan het einde van de middag mochten de Nijns weer naar huis!

Wel critical care en paraffine meegekregen voor dit weekend. Floor haar koppie is helemaal vettig van al dat dwangvoeren, echt zielig. Ook is ze heel mager geworden, ik kan haar botjes echt heel goed voelen.

Gelukkig begon ze gelijk hooi te eten en rende ze voorzichtig een rondje door de huiskamer. Bij de eerste dwangvoeding kreeg ik als kers op de taart een keutel op mijn schoot dus ook dat werkte nog.

Het is wel een ramp zeg dat dwangvoeren, mijn man en ik hebben al de nodige krabverwondingen opgelopen. We zijn er (gelukkig) niet echt bedreven in. Wat mij heel erg verbaasde dat ze vanochtend gelijk af stoof op de brokjes en er aardig wat naar binnen werkte, wel met een beetje stimulatie van mij.

Haar zindelijkheid houdt een beetje over dus het bijhouden is wel een beetje lastig, maar bij het schoonmaken van de kooi vond ik overal grote keutels (Gijs heeft kleinere) dus dat stemde mij wel gerust. Misschien is het voor haar ook wel lastig ophouden met al die laxerende middelen.

Ik geloof dat ik voorzichtig optimistisch ben geworden, alleen hoop ik wel dat het dwangvoeren snel overbodig wordt. Ze hebben niet echt heel duidelijk gezegd wanneer we moeten stoppen dus dat vraag ik maandag gelijk maar even. Omdat ze zelf ook hooi eet en wat brokjes heb ik zelf maar bedacht dat ik haar 4x critical care geef ipv 6 zoals op de verpakking staat.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra ze zelf gaan eten, mag je, zover ik weet, stoppen met dwangvoeren. Er is mij verteld dat het dan juist het zelf eten afremt, omdat ze dan geen honger hebben doordat het maagje vol zit met dwangvoer.. Maar daar hebben anderen misschien betere of andere aanvulling op..? Ik ben zelf in ieder geval toen gestopt. Dan pakken ze het daarna zelf namelijk weer op. Wel even in de gaten houden natuurlijk!

Wel fijn dat het weer beter gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mede door jullie reacties ben ik gestopt met dwangvoeren, ook omdat het gewoon geen doen is met paniekerig en spartelend konijn op schoot. Ze had er echt geen zin meer in.

Toch heb ik de dierenarts nog even gebeld en die zeiden dat ik mag stoppen zolang als Floor goed blijft keutelen, eventueel kon ik proberen of ze het prutje zonder paraffine wilde eten vanaf een schotelde. Als een soort van aanvulling op de hooi en brokjes zodat ze snel weer wat gewicht aan komt. Dat werkte echt heel goed, ik heb haar met een theelepeltje de critical care heel makkelijk kunnen voeren. Dus voor de komende dagen geef ik haar buiten de 'brokjes' tijd nog maar een beetje extra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nemolientje, Floor is weer helemaal de oude, op haar gewicht na dan, ze is nog wel wat mager maar dat gaat ook alweer de goede kant op. Ze eet voor 3 en huppelt vrolijk het huis door.

Gijs daarentegen is wel wat minder tam geworden, hij is nog maar kort bij Floortje en was net wat aan ons gewend. Maar dat komt vast wel weer goed, ik doe in ieder geval hard mijn best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .